Update YouTube

HANDS-ON SESSIE: INFLUENCER SELECTIE | De beste of de grootste: hoe selecteer ik INFLUENCERS voor mijn campagne?

15:15 30 minutes presentation The Howard
Eugene Hendrikx FantubeRuud Oomens Ubisoft

Veel YouTube campagne’s lopen niet optimaal omdat de selectie van influencers niet goed is. Bijvoorbeeld omdat de influencers elkaar niet mogen en/of de influencers exact dezelfde doelgroep bereiken. Eugene Hendrikx zal ingaan op de YouTube-selectie die bij de start van campagnes plaatsvindt. Maar hoe werkt dit in de praktijk? Ruud Oomens, die met Ubisoft vaak met YouTubers werkt voor game-releases, legt dit uit eigen ervaring uit.

Eugene Hendrikx

Eugene Hendrikx

Fantube

Eugene is de oprichter de influencer marketing agency: Fantube. Eugene is al meer dan 8 jaar actief  in het YouTube/Instagram landschap en heeft in totaal meer dan 250 influencer campagne’s begeleidt. Door zijn jarenlange ervaring kent hij 99% van alle Nederlandse influencers persoonlijk en weet welke influencers een goede fit kunnen hebben met een merk. Op dit moment werkt Eugene met zijn team aan verschillende influencer campagne’s o.a. voor NERF, DubbelFrisss, Acer, Ubisoft, Independent Films.

Ruud Oomens

Ruud Oomens

Ubisoft

Ruud Oomens is PR & Social Media Manager bij videogameontwikkelaar en –uitgever Ubisoft. Hij werkt op dagelijkse basis samen met de grootste influencers van Nederland. Die samenwerkingen met influencers zijn niet altijd zo vanzelfsprekend geweest en is echt iets van de laatste jaren. De manier waarop er samen wordt gewerkt is erg persoonlijk en iedere dag weer een verrassing, maar gelukkig wel vaak een leuke verrassing, aldus Ruud.

Gelijktijdige sessies