Update YouTube

INSPIRATIE: ON STAGE INTERVIEW MET INFLUENCERS | Hoe makers merken werden (en wat merken daarvan kunnen leren)

15:50 30 minutes presentation The Louis
Marit Brugman Haegens MediaDon de Jong InfluencerRoy Beszelsen RoyalistiqMarcel Bamberg

Iedereen kan een maker zijn, maar niet elke maker is een influencer. Wanneer ben je als influencer zo sterk dat je een merk wordt? En wat kunnen ‘traditionele merken’ daarvan leren? Een merkreputatie komt te voet, maar gaat te paard. En dit geldt zeker voor de snelle wereld van online. Drie gevestigde influencers vertellen over hun route naar succes. Met vallen en opstaan, met grote successen en met keiharde lessen. Onze dagvoorzitter Marcel Bamberg voelt hen aan de tand in een on stage interview. Over henzelf en over hun samenwerking met merken. En hoe kijken zij zelf eigenlijk naar hoe merken zich positioneren op YouTube? Een open en eerlijk verhaal van ‘de andere kant’. Lessen gegarandeerd.

Marit Brugman

Marit Brugman

Haegens Media

Marit Brugman (29) is samen met Dylan Haegens eigenaar van online videoproductiebedrijf Haegens Media. Zij maken comedyvideo’s voor meer dan 1,6 miljoen abonnees en halen per maand meer dan 20 miljoen views. Dylan is een van de grootste YouTubers van Nederland en Marit staan aan zijn zijde als het gaat om het maken van scripts, het opzetten van samenwerkingen met merken en is tevens zijn manager. In 2018 maakte het koppel de bioscoopfilm De Film van Dylan Haegens die meer dan 300.000 bezoekers trok.

Don de Jong

Don de Jong

Influencer

Don de Jong (1999), door anderen ook wel ‘de nieuwe Enzo Knol’ genoemd, is sinds zijn elfde al bezig met het maken van video’s op YouTube. Inmiddels heeft hij 625.000 abonnees op YouTube en 358.000 volgers op Instagram. Don’s YouTube kanaal staat voor vrolijke video’s met een hoge dosis (droge) humor. Sinds november 2018 vlogt hij iedere
dag, ook als het even tegenzit. In de vlogs van Don zijn vaak zijn vrienden, familie en zelfs huisdieren te zien.

Roy Beszelsen

Roy Beszelsen

Royalistiq

Royalistiq, echte naam Roy Beszelsen (1997), uploadt sinds november 2015 dagelijks video’s op YouTube. Als een van de eerste Fortnite YouTubers van Nederland steeg zijn bekendheid samen met de populariteit van het spel. Roy houdt enorm van entertainen, vandaar dat hij Fortnite ook naar de theaters heeft gebracht met zijn eigen Royalistiq LIVE shows. Naast het gamen is Roy ook dagelijks in de sportschool te vinden.

Marcel Bamberg

Marcel Bamberg

Net zo snel als Youp van ‘t Hek en net zo grappig als Usain Bolt. Hij is al jaren dagvoorzitter, presentator en programmamaker. Als presentator kun je hem kennen van tech-talkshow #hashtech (live in TivoliVredenburg) of tech-podcast Digital Waves. Achter de schermen werkt hij als televisiemaker voor Beste Kijkers (RTL). Ooit deed hij mee aan het Leids Cabaret Festival, maar dat was toen en dit is nu. Dit najaar lanceert hij een nieuw project, samen met Sophie Hijlkema (3FM): een podcast over totaal gefaalde liefdesverhalen.

Gelijktijdige sessies