Over Patrick
Het is ruim 15 jaar geleden dat ik voor het eerst in aanraking kwam met Online Marketing. Na meerdere jaren aan klantzijde de online campagnes te hebben beheerd, maakte ik de stap naar bureauzijde (Tribal Internet Marketing) waar ik mijn kennis en ervaring verder ontwikkelde.
Naast mijn dienstverband bij Tribal beheerde ik ook op freelance basis de online campagnes van verschillende klanten. Eind 2014 besloot ik dat het tijd was om volledig als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Als Freelance / Interim specialist help ik bedrijven bij het verbeteren van het rendement uit online campagnes.
Naast mijn freelance werkzaamheden werk ik aan eigen e-commerce projecten en affiliate campagnes. Op commissie basis promoot ik producten en diensten met zelf ontwikkelde campagnes.
Persoonlijke kenmerken:
No-nonsense, direct, pro-actief, resultaat en data gedreven
Beschikbaar als:
Online Marketeer, Affiliate Specialist, Media Buyer, PPC Consultant, E-commerce Manager
Vaardigheden:
- Google Ads
- Bing Ads
- Facebook Ads
- LinkedIn Ads
- Native Ads
- Display Advertising
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
- Google Shopping
Vaardigheden
Talen
Projecten en ervaring
Camping Vision
SEA Specialist (interim)
- Beheer Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads van ruim 15 Europese domeinen van de merken Allcamps, LuxCamp en Go4holiday
- Beheer van het Affiliate campagnes bij Tradetracker voor Allcamps, LuxCamp en Go4Holiday
Adchieve B.V.
PPC Automation Consultant (interim)
Opzetten en optimaliseren van geautomatiseerde advertentie campagnes via de software van ADchieve. Met name voor de webshops van Lampenlicht.nl (actief in 12 Europese landen)
SnappCar
Online Marketing Specialist (interim)
Optimalisatie van de Online Marketing kanalen (AdWords / Facebook) en internationale uitrol naar de landen Denemarken en Zweden.
SNS Bank
SEA Specialist
Beheer en optimalisatie van Google AdWords campagnes voor de productgroepen Betalen, Sparen, Verzekeren en Hypotheken. Hier maakte ik binnen een relatief korte periode en grote stappen bij het verbeteren van het AdWords rendement. De CPA (Cost Per Aquisition) daalde aanzienlijk (gemiddeld -26%) terwijl het aantal conversies gelijk steeg (+33%).
Tribal Internet Marketing
SEA Manager
Beheer van Google Ads campanges van o.a. BaxShop en TIX.nl