Over Alex

Ik heb op veel niveaus ervaring opgedaan door tijdens mijn carrière voor verschillende organisaties te werken als online marketeer, zowel aan bureau- als klantzijde. Ik weet hoe klanten denken, maar ook hoe bureaus werken waardoor je elkaar makkelijker kunt begrijpen. Als online marketeer heb ik de afgelopen jaren marketingstrategieën zien mislukken, maar ook zeker effectieve strategieën nog verder verbeterd zien worden door optimalisaties gedreven door data.

Mede door mijn rol als online marketeer / webanalist bij BMW Group Nederland ben ik gewend om met alle stakeholders binnen organisaties te schakelen, kennis te delen door middel van analyses en trainingen, maar ook om rekening te houden met verschillende belangen.

Door mijn theoretische en praktische ervaring ben ik in staat om bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar een online strategie. In combinatie met ondernemerschap en passie voor resultaten streef ik naar pragmatische oplossingen voor elke uitdaging.

Als ondernemer heb je lef nodig. Samen met een partner heb ik fors geïnvesteerd in een
uitgebreid Google Ads Script om Google Ads makkelijker en begrijpelijk te maken voor mijn klanten.
Dit houdt in dat klanten zelf in Google Spreadsheets volledige controle hebben over zoekwoorden,
biedstrategieën en advertentieteksten. Sinds september 2012 heb ik een eigen bedrijf, waarbij ik
voornamelijk focus op online strategie en Google Ads.

Vaardigheden

Google Analytics Google AdWords Google Tag Manager Microsoft Excel SEO Supermetrics Google Data Studio A/B Testen Adobe Analytics project management

Talen

Nederlands (Volledige professionele vaardigheid)
Engels (Beperkte werkvaardigheid)