Over Babs

Klantgedreven Business Developer met jarenlange ervaring in digital. Geregistreerd customer experience manager en zeer bekend met service design en de lean startup methodologie. Werk graag op innovatieve projecten in de media, advertising, SAAS, eCommerce en tech.

Vaardigheden

Business development Customer Journey Lean startup Agile method Sales Advertising Digital Transformation account management commercieel management Social media

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)
Frans (Basisvaardigheid)
Spaans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

The Present Movement

Business Development Manager

The Present Movement verbindt DGA's aan initiatieven en projecten die een positieve bijdrage leveren aan de levens van vluchtelingen en nieuwkomers. We stimuleren samenwerking en kennisdeling tussen deze twee groepen met als doel een inclusieve samenleving en meer (gelijk) waardigheid voor de vluchtelingenpopulatie binnen en buiten Nederland. Mijn taken bij TOM bestaan uit het genereren van meer donateurs en het uitwerken van nieuwe business modellen.

Market-Score

Interim Commercieel Manager

Momenteel werk ik twee dagen per week voor deze start-up, die de eerste stappen zet om TV advertising te innoveren.
Ik ben verantwoordelijk voor alle commerciële taken en klanten.

Infoplaza Media Netwerk

Interim Business Development en mediasalessmanager

Verantwoordelijkheden:

- Business Development van het Infoplaza Media Netwerk, om meer bekendheid, zichtbaarheid en erkenning voor dit weernetwerk te creëren.
- Advertising sales
- Partnership management.
- Nieuwe opportunities spotten en de juiste partners daarbij vinden.

Explanimators | Studio05

Interim Business Development Manager

Explanimators is een label van creatief bureau Studio05 en richt zich op de creatie van zogenaamde explanimations.
De opdracht was om advies uit te brengen met betrekking tot de haalbaarheid van het neerzetten van Explanimators als een op zichzelf staand bedrijf en een bijbehorend strategisch plan uit te werken. Hiervoor heb ik technieken vanuit customer experience management gebruikt.
Ook hoorden sales en marketing van het label tot mijn taken en fungeerde ik als commercieel sparringspartner voor de twee (voornamelijk creatieve) directeuren.

Business Hustlers

CEO & Founder

Business Hustlers is in 2016 opgericht en het label waarvan uit alle huidige projecten aangenomen worden
Business Hustlers is geboren uit drie grote zakelijke liefdes;

- De liefde voor het ondernemen én de liefde voor het samenwerken met gepassioneerde ondernemers.
- De liefde voor de hustle: het laten groeien van bedrijven, teams en producten door het spotten van kansen en strategische partnerships.
- De liefde voor klanten: het praten met klanten, hun kant van het verhaal te horen en deze uit te werken tot een slim idee om zowel klantervaring als product en omzet te verbeteren.

Business Hustlers werkt samen met jou aan verandering en verbetering van jouw bedrijf. We doen dit door te ‘hustlen’; jouw bedrijf laten groeien door met de hulp van jouw klant lucratieve kansen te creëren.

Klanten voor wie ik gewerkt heb:
AdGoji (2016) klantenonderzoek om de potentie van deze mobiele DSP te bepalen in de Benelux markt.
So! Sport (2016): commercieel businessmentor voor het jonge salesteam van deze start-up
Het waardenhuis (2017): Customer Experience traject om drie bedrijven tot 1 label te maken.
LisLoves (2017-2018): Customer Experience Traject om de klantenbinding te verbeteren. Van een pure online speler naar een omnichannel aanpak te gaan.
Digitale Checklisten (2017-2018): Incompany Customer Experience traject om het team klantgerichter samen te laten werken. Maar ook om focus en structuur te creëren in de interne processen en externe communicatie.
Dierenviendjes (2018-heden): Customer Experience traject om de juiste (B2B) partners voor Dierenvriendjes te vinden om klantgericht op te schalen en toch je identiteit te behouden.
Greetas (2018-heden): Customer Experience Traject om deze voornamelijk offline ecommerce speler digitaal beter te presteren.
Startup and Running (2019-heden): Commercieel business mentor voor twee studenten startups.

ShopAds

Interim Sales en Business Development Manager

ShopAds, een start-up die namens online retailers advertentieruimte aanbood aan merken die daar promotie willen maken waar de consument het meest ontvankelijk is voor hun boodschap: op de plek van aankoop. Point-of-sale marketing in de online retailomgeving.
mijn verantwoordelijkheden lagen bij alle commerciële taken, zoals sales, business development en partnership management.
Met ShopAds hebben we deelgenomen aan Startup Bootcamp eCommerce Cohort van 2015, waar ik alles geleerd heb over de lean start-up methodologie en de toepadding hiervan.

B! Mobile Consultancy

Freelance Mobile Marketing/ -Advertising Consultant

B!Mobile Consultancy is het eerste label waaronder ik diverse interim commerciële en strategische posities uitgevoerd heb die allen betrekking hadden op mobile marketing.
Zo heb ik voor Kinetic Worldwide een eerste plan bedacht om mobile te koppelen aan DOOH.
Appbouwers zoals Ebostudio en Yo Samba geholpen met business development en monetization strategieën.
En was ik actief bij het IAB en Appril om de mobiele markt in Nederland meer zichtbaarheid en erkenning te geven maar ook meer structuur te kunnen bieden aan de spelers binnen deze markt.

SpilGames

Freelance Product Owner Mobile Advertising

Verantwoordelijk voor de strategie en commerciële optimalisatie van het mobiele netwerk van SpilGames.
Stakeholder- en partnershipmanagement. Het spotten van nieuwe opportunities en deze omzetten in een actiematig en strategisch plan.

Young Advertising Mobile

Interim Sales Consultant

Strategische en commerciële uitrol van Young Advertising Mobile.

WebAds Mobile

Business Development & Sales

Verantwoordelijk voor:
- de strategische en operationele uitrol van WebAds Mobile
- groei en optimalisatie van het netwerk
- Promotie van het netwerk bij klanten (mediabureau's) én intern bij Salesteam

Resultaten:
- WebAds Mobile groeide van 500k impressies per maan naar meer 200 miljoen impressies per maans
- WebAds Mobile was een firstmover met een spectaculair protfolio, zoals Location Based Targeting, Mobile Rich Media, in-appadvertising, advertorials op mobiel en meer
- Jaarlijkse omzet groei van meer dan 300%
- Co-auteur Handboek Mobile Marketing met IAB Taskforce mobiel,

Fox Mobile Distribution / Jamba GmbH

Director Business Development & Sales Benelux

Verantwoordelijk voor het opzetten van nieuwe partnerships met partners uit de Telcom, Retail en Media industrie zoals KPN, Vodafone, MTV, Proximus, Mobistar, Total en meer. Nieuwe businessmodellen en kansen uitwerken in samenwerking met klanten.

Overloaded/ Mocondi

Sales- en Accountmanager Mobile Games

Sales eigen games aan voornamelijk Telecom Operators
Inkoop 3rd Party Games
Aansturen Test team
Accountmanagement klanten
Event organisatie
Stakeholdermanagement (Endemol International, Mocondi)