Over Frank

Ondernemende professional (>12 jaar) op het gebied van salesmanagement, business development, strategische partnerships, business consultancy en CRM/data-gedreven vraagstukken. Laatste 2,5 jaar als zelfstandig ondernemer.

Gestart en gegroeid in (online) sales en salesmanagement rollen en nadien mijn kennis en vaardigheden verder ontwikkeld. De vraagstukken waar ik waarde toevoeg, zijn:
• Het (her)structureren, bouwen en coachen van sales en marketing teams;
• De waarde van data en tools toepasbaar maken binnen organisaties en salesteams;
• Stakeholder en verbinder tussen management/directie en teams/individuen;
• Het opzetten en uitbouwen van strategische partnerships en programma’s/projecten;

Ik ben een ondernemende professional die met een gestructureerde en persoonlijke aanpak, waarde toevoegt aan organisaties. Ik heb ervaring met het aansturen van (multidisciplinaire) teams en krijg er energie van om de verschillende belangen en stakeholders binnen de organisatie, zo goed mogelijk in te vullen. Daarbij beweeg ik mij met gemak op zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau. De waarden waar ik in geloof en welke ik hanteer zijn: persoonlijke aandacht, heldere communicatie en doelstellingen, 100% jezelf zijn en energie halen uit je werk(zaamheden).

Actief & relevant netwerk bij online bureaus, mediabureaus, uitgevers en adverteerders.
Sterke communicator en spreker bij (inter)nationale online marketing events zoals Emerce, DDMA, Mediapost's Email Summit.

Vaardigheden

Business development Commercial strategy CRM Lead generation Partnerships Inbound marketing Email marketing Direct marketing Marketing Product development sales Salesmanager sales directeur Commercieel Manager Commercial Manager Business omnichannel Activatie data online Account manager Affiliation Lead Commercial

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Professionele werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Corendon

Business Development consultant (project)

Verantwoordelijk voor opzet en realisatie van leadgeneratie en daarmee de uitbreiding van de e-mail database van Corendon.
Concept, creatie, media-inkoop verantwoordelijk.

Gio Coffee

Business Consultant & CRM lead a.i.

Versterken van de groei bij grote B2B spelers (top3 NL) Viteau (waterkoelers) & Gio Coffee (koffiemachines) door concreet invulling te geven aan strategische uitdagingen, waaronder verdere groei van het marketing team, optimaliseren samenwerking binnen de organisatie, keuze voor strategische partnerships, positionering en e-commerce. Nadien tevens verantwoordelijk voor de CRM strategie en implementatie van E-mail marketing, plus het beleid en integratie rondom Privacy- en Cookiebeleid, Verwerkersovereenkomsten en Opt-in beleid.

digitalAudience

Partner & Publishing Director a.i.

DigitalAudience maakt het mogelijk om CRM data te koppelen aan online surfgedrag. Hiermee zijn adverteerders in staat om meer inzicht in hun 1st party data (vanuit CRM én website) te krijgen en gerichter te targeten en activeren. Binnen digitalAudience ben ik verantwoordelijk voor het aansluiten van nieuwe publishers / bereikspartners.

Zeo

Partnership en Salesmanager a.i.

Zeo is een online marketing en webdevelopment bureau. In mijn rol verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuw en kwalitatief partnernetwerk, coachen van sales team én de inzet van e-mail, automation en prospecting tools voor sales.

Consumind

Partnerships Director a.i.

Consumind.nl helpt consumenten te besparen op alle grote vaste lasten in het huishouden. Binnen Consumind heb ik geholpen om de beschikbare (klant)data zo effectief mogelijk in te zetten en heb ik nieuwe media-kanalen/partners aangesloten. Resultaat: een continue stroom aan extra inkomsten.

Sanoma

Manager Performance Concepts

Director Business Development Scoupy Jan. 2016 – Sept. 2017
Scoupy is Nederlands grootste activatieplatform voor de FMCG-branche met Sanoma als groot-aandeelhouder. Binnen Scoupy (P&L) verantwoordelijk voor het realiseren van directe e-commerce en CRM partnerships (o.a. Wijnvoordeel, Postcodeloterij, Samsung, Center Parcs). Daarnaast (programma)manager voor het realiseren van de strategische samenwerking tussen Scoupy & Sanoma (aandeelhouder in Scoupy), op het gebied van commercie, data en tooling.

Manager Performance Concepts Sept. 2012 – Dec. 2016
Na mijn interim periode heb ik een nieuw team (5 FTE) gebouwd. Binnen het Performance cluster van Sanoma hebben we adverteerders geholpen om haar CRM doelstellingen te behalen. Met zelf ontwikkelde single-brand activatie concepten en de inzet van het brede Sanoma bereik (print, e-mail, display, events) hebben wij veel adverteerders (o.a. Staatsloterij, Hello Fresh, Essent) geholpen.

Manager hettestpanel.nl (a.i.) Feb. 2015 - Juni 2015
Naast mijn Performance Concepts rol ben ik tijdelijk verantwoordelijk geweest voor het onderzoeks-panel van Sanoma: hettestpanel.nl, haar P&L en aansturing van het team van 6 FTE (development, sales en campagne management).

Manager E-Mail (a.i.) April 2012 – Aug. 2012
Binnen deze interim rol gestart bij Sanoma. Verantwoordelijk voor de strategie en implementatie van het commerciële CRM en e-mail beleid van alle (50+) Sanoma titels. Vanuit deze opdracht gevraagd voor de rol van Performance Concepts Manager.

Experian Cheetahmail

Salesmanager en Sr. business developer

In het concurrerende Nederlandse e-mailmarketing landschap heb ik het klantenbestand verdubbeld (+10 klanten aangebracht in 4 maanden). O.a. Corendon, Staples Europe en Stip Reizen. I.v.m besluit Europees management, heb ik zelf besloten om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Wereldreis

nvt

Trip door Zuid-Amerika met mijn vriendin

E2Ma

Sales director

Sales directeur Januari 2009 – April 2011
Als Sales directeur mede-verantwoordelijk voor de no. 1 positie in de Nederland markt op het gebied van BtoC leadgeneratie. Klanten als ING Bank, Vodafone, Essent, GfK & Sundio Groep. Verantwoordelijk voor de target setting en realisatie (10 miljoen + euro omzet) en coaching van 5 accountmanagers. Tevens een aantal eigen (internationale) accounts. In deze rol heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van o.a. new business sales, relatiemanagement, coaching/leiderschap, lead generation en ROI.

Sales consultant April 2007 – Dec. 2008
Binnen deze positie ben ik verantwoordelijk geweest voor het acquireren en uitbouwen van tientallen relaties binnen de segmenten E-commerce, Finance en Onderzoek.