Over Martin

Ervaren C-level E-Commerce en marketing manager, gespecialieerd in ontwikkelen en uitvoeren van commerciele strategie van A-merken in pan-Europese markten.

Ik kan strategsiche doelen bepalen en heb een bewezen track record om teams te bouwen en te sturen om die doelen ook te behalen. Tegelijkertijd hou ik een menselijk en pragmatisch perspectief op het geheel.

Mijn specialisatie is Digital Marketing en Retentie in een omgeving die 100% datagedreven is. Als erkenning voor de behaalde resultaten met e-mail marketing bij Albelli, won ik in 2012 de "E-mail man 2012" award, die jaarlijks uitgereikt wordt door de DDMA. Ik ben een gecertificeerd Scaled Agilist (Scaled Agile Framework).

Ik floreer in dynamische bedrijven die vastbesloten te zijn sneller te groeien dan de markt, het liefst in een internationale omgeving. Mijn aanpak kan worden omschreven als groeigericht, analytisch en pragmatisch.

Kijk altijd op Linkedin voor mijn meest actuele ervaring en beschikbaarheid: linkedin.com/in/martinboschhuizen

Vaardigheden

SEA SEO CRM Team management Web project management Agile method Scrum Marketing Studies Facebook Marketing LinkedIn Marketing Webmarketing strategy Webmarketing Email marketing Marketing Direct marketing Twitter Marketing Facebook Google Shopping Google AdWords Google Analytics Positioning strategy Commercial strategy Strategic planning Corporate strategy Digital Transformation Social media E-mail Finance sector Customer Loyalty/ Retention consumer electronics Campaign Mana Dialogue

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Volledige professionele vaardigheid)
Frans (Beperkte werkvaardigheid)
Spaans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Gio Coffee

Team Lead Marketing

- Ontwikkeling en implementatie van nieuw business model
- Double digit groei in een single digit groeimarkt bereikt in 2019

CMO

Helloprint

- 40% omzetgroei in 2017-2018
- Verbetering marketing efficiency met 10% in 2018
- Herontwerp customer journeys met als resultaat 20% hogere activatieratio

ABN Amro Hypotheken Groep (Florius)

Team Lead Customer Experience

- NPS verhoging van klanten van verhoging merkvoorkeur binnen het intermediaire kanaal
- Customer Journey mapping en service design voor nieuwe diensten
- Product Owner in een strategietraject gericht op klantactivatie

Webprint

Consultant

- Coaching on the Job van het marketing team
- Ontwikkeling van een Customer Lifecycle e-mail pogramma
- Marketing efficienter en effectiever gemaakt door herzien van het kortingsbeleid, optimalizeren van de marketingkalender en verbetering van de interne communicatie.

Van Helden Relatiegeschenken

Marketing Manager

- Initieren van verbeteringen in marketingkanalen (SEA, SEO, E-Mail, Display)
- Opzetten en uitvoeren van CRO programma
- Implementatie van continue NPS meting

Albelli

E-Commerce Manager

- Verantwoordelijk voor Acquisitie en Retentie omzet van Albelli in 8 landen
- Aansturen van 4 marketingteams: CRM, Acquisitie, Analytics en Customer Service (60 FTE)
- Continue verbetering van NPS realiseren (van 34 naar 47)