Over Stefan
Ik ben een innovatieve en gedreven digital analytics en conversie optimalisatie professional. Ik help organisaties om hun online prestaties te verbeteren.
Mijn aanpak is:
1. In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, technische en organisatorische voorwaarden, online hoofd- en subdoelstellingen en definitie van KPI's door het organiseren van requirement sessies.
2. Hulp en advies bieden bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
3. Implementeren en configureren van de benodigde tools en het geven van technisch advies en instructies.
4. Het leveren van bruikbare inzichten door:
- analyses uit te voeren,
- dashboards te maken op basis van digitale gegevens,
- conversie optimaliseren door A/B-testen en het gebruik van verschillende klantfeedback- & heatmap-tools.
5. Organiseren en geven van strategische workshops op het gebied van digitale marketing en specifieke software trainingen om klanten te helpen en leren om het zelf te kunnen doen.
Ik heb ervaring met impactvolle Analytics & CRO trajecten bij klanten zoals:
- TUI International
- VodafoneZiggo
- RTL
- ANWB
- Basic-Fit
- Heineken
- ING bank
- Rechtspraak
- Gemeente Amsterdam
- Ahold Delhaize
Ik help je graag, stuur gerust een bericht.
Vaardigheden
Talen
Projecten en ervaring
Ahold Delhaize
Lead Technical Digital Analytics / DMP & Conversion Rate Optimization Specialist
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.
Rechtspraak
Sr. Digital Analyst & User Experience Specialist
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.
ING bank
Digital Analytics Expert
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.
Basic-Fit
Sr. Digital Analyst & Conversion Rate Optimizer
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.
RTL
Webanalist
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.
VodafoneZiggo
Webanalist
- In kaart brengen van informatie- en rapportagebehoeften, online hoofd- en subdoelstellingen en KPI's door het organiseren van sessies.
- Hulp en advies bij de selectie van tools voor webanalyse, dashboarding en A/B-testen.
- Verantwoordelijk voor de technische implementatie en configuratie van verschillende analyse- en conversieoptimalisatie-tools. Zowel client-side als server-side tracking.
- Verantwoordelijk voor de juiste tracking instellingen met inachtneming van de GDPR- en ePrivacy-wetgeving.
- Ontwikkelen van rapporten en dashboards.
- Uitvoeren van ad-hoc en deep-dive analyses.
- Optimalisatie van gebruikerservaring door initialisatie en ontwikkeling van A/B & MV-testideeën.
- Advisering over het gebruik van (online) gegevens, eventueel in combinatie met andere gegevensbronnen.
- Verscheidene on-site analysetrainingen gegeven.