2ehands.nl: tekstadvertenties voor particulieren
2dehands.nl gaat particulieren door middel van tekstadvertenties gratis de mogelijkheid geven om een reclamecampagne te beginnen. Door te adverteren valt de particulier extra op met zijn aanbod. De tekstadvertenties worden getoond bovenaan de resultaten van de zoekopdrachten van bezoekers.
2dehands.nl is volgens de makers met meer dan vierduizend categorieën en honderdduizend advertenties misschien nog het beste te vergelijken met een zoekmachine. “Particulieren en bedrijven hebben door de variëteit aan categorieën de mogelijkheid zeer getarget hun producten en diensten te promoten. De bezoekers krijgen hierdoor commerciële advertenties voorgeschoteld die sterk zijn gerelateerd aan hun zoekopdracht,” aldus 2ehands.nl.
Volgens de makers is er bewust voor gekozen om een eigen systeem te ontwikkelen. Dit levert unieke advertenties op, die niet op elke website te vinden zijn. Daarbij sluit het systeem volgens de makers beter aan bij de wensen van ondernemers en particulieren.
Contextuele tekstadvertenties zijn volgens sitebheerder Bernard Hartong van 2ehands.nl effectiever dan banners. Er wordt op 2dehands.nl dan ook drie keer zo vaak geklikt op een tekstadvertentie dan op een banner. Buiten het feit dat tekstadvertenties inhoudelijk sterker zijn, kan volgens Bernard Hartong ook gesteld worden dat banners zo langzamerhand het behang van het internet genoemd kunnen worden. “Bannerblindheid” is volgens Hartong een kwaal waar internetters immers al jaren last van hebben.
“Feit is dat de vraag- en aanbodsite weer een lucratieve inkomstenbron in het leven heeft geroepen, die er voor zorgt dat 2dehands.nl nog steeds gratis is en daardoor een goed alternatief blijft voor websites als eBay en Marktplaats waar grof geld betaald moet worden door de consument voor het plaatsen van een advertentie,” aldus 2ehands.nl. Het bedrijf sloot onlangs een samenwerkeing met Speurders.nl, dat een onderdeel is van De Telegraaf.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond