Dropshipper Ortho-relief stopt na klachten
Dropshipper Ortho-relief uit Assen stopt met zijn activiteiten na ingrijpen van toezichthouder ACM. De eigenaar is tevens gestart met het terugbetalen van gedupeerde consumenten. De klachten gingen zowel over de kwaliteit van de producten – orthopedische schoenen die rechtstreeks uit China werden geleverd – als de levertijd, de slechte bereikbaarheid van de klantenservice en de terugbetaling.
De ACM raadt consumenten die nog recht hebben op geld terug snel contact op te nemen met de webshop aangezien deze per 1 november uit de lucht gaat.
Steeds meer webwinkels maken gebruik van dropshipping. Dit betekent dat zij producten verkopen die zij niet op voorraad hebben, maar die een derde partij – vaak in China – rechtstreeks naar de klant stuurt.
Dit is toegestaan, als de dropshipper daar duidelijk over is en zich houdt aan de regels voor online verkoop, zoals: het duidelijk vermelden van de daadwerkelijke levertijd, als het product wordt geleverd door een andere partij uit een ander land dan moet dit bij het product worden vermeld. In Nederland gevestigde webwinkels moeten verder een retouradres in Nederland vermelden. Als de webwinkel buiten Nederland is gevestigd, moet de consument vóór de aankoop geïnformeerd worden over het retouradres. Ook moet vooraf gemeld worden voor wie de kosten van het retourneren zijn.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond