Deel dit artikel
-

Ook Belgische Post merkt invloed e-commerce

Het briefverkeer van de Belgische posterijen is met drie procent gedaald door e-mail. De verzending van pakjes maakt het verlies enigszins goed.

Bpost zag vorig jaar zijn briefverkeer met 3 procent dalen. Gemiddeld is de daling zo’n 1 procent per jaar, zo vertelde Bpost topman Johnny Thijs tijdens de Rentrée économique van Trends-Tendances in de Cercle de Wallonie in Seraing.

De daling is minder dramatisch dan in landen als Nederland en Duitsland, waar jaarlijks zes tot zeven procent minder brieven worden bezorgd. Het aantal verstuurde pakjes groeide met tien procent, onder andere dankzij e-commerce.

Toch blijft dat miniem ten opzichte van ruim 3 miljard brieven, zo vertelde Thijs.  België heeft nog een grote achterstand op het vlak van e-commerce met amper 2,4 procent van het BNP. “Dat is een pak minder dan in Nederland.”

Deel dit bericht

1 Reacties

Z.Eur

De schade voor TGPPost/PostNL zou lang niet zo groot zijn als de verrotte managers de klant centraal hadden gezet.
Maar voortdurend gedreven door winstmaximalisatie hebben de idioten bij PostNL alle mogelijke service de prullenbak ingegooid en een grote diversiteit aan diensten gereduceerd tot 1 enkele keuze (in hoeverre je dat nog keuzevrijheid kan noemen).
Over een jaar schrapt PostNL alle nog overgebleven postzegels en dan hoeven we enkel nog maar de ‘super priority express zegel’ te plakken op alles wat we willen versturen. Maar niet zeuren als de brief of pakketje totaal vernield, 3 weken te laat of helemaal niet aankomt. Met het plakken van de zegel heeft u namelijk direct ingestemd met de PostNL voorwaarden die PostNL juridisch vrijpleiten van enige verantwoordelijkheid.
Wat leven we toch in een fantastisch land!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond