Bestedingen webvertising stijgen fors
Niet gehinderd door negatieve berichten over de effectiviteit van webvertising, blijven adverteerders de komende jaren hun reclamebudgetten verhogen. Naar verwachting van onderzoeksbureau Forrester Research zullen de wereldwijde online reclamebestedingen in 2004 33 miljard dollar bedragen. Tweederde daarvan wordt uitgegeven in de VS.
De verwachte omzetstijging is spectaculair te noemen, gezien het feit dat in Amerika momenteel voor nauwelijks 3 miljard dollar aan reclame op Internet wordt gespendeerd. Niet voor niets heeft Forrester het rapport, dat deze week verschijnt, de titel Internet Advertising Skyrockets meegegeven. De jaarlijkse groei wordt becijferd op zo'n 50%.
De oorzaak van de stijging schrijft Forrester toe aan de razendsnelle verbreiding van het Internet en de explosieve groei van e-commerce. Adverteren wordt relatief goedkoper door het grotere bereik. Daarbij zal de effectiviteit toenemen, mede door de verbetering van tracking devices die de waarde van de ROI steeds preciezer kunnen bepalen. Adverteren op het net wordt kortom lucratiever.
Bron: www.internetnews.com
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond