Bol.com waarschuwt advertentiepartners die zoekwoorden inkopen
Bol.com waarschuwt zijn advertentiepartners dat het niet is toegestaan om de naam bol.com of (overige) merken en onderscheidingstekens van bol.com op te geven als zoekwoord ten behoeve van advertentieprogramma’s binnen zoekmachines. Ook mag geen verkeer richting bol.com op enige wijze worden onderschept.
Bij controles bleek dit nog eens voor te komen, zo laat bol.com zijn affiliatepartners weten. Zonder schriftelijk toestemming van bol.com is het ook niet toegestaan om advertentieprogramma’s binnen zoekmachines in te zetten met de intentie bezoekers rechtstreeks van de zoekmachine naar de site te sturen, zo laat Martijn Dood, senior Partner Program Executive, in een mail aan de advertentiepartners weten. Het is ook niet toegestaan om vanuit het advertentieprogramma direct te verwijzen naar de bol.com-partnerlink.
Het bedrijf gaat voortaan regelmatig steekproeven nemen om te controleren of de voorwaarden van het partnerprogramma worden nageleefd en treedt op als blijkt dat er niet volgens de voorwaarden wordt gehandeld. De openstaande commissie wordt dan per direct opgeschort.
Bol.com werkte voor affiliatemarketing met BeFast en td Integral voordat men zelf een partnerprogramma optuigde. En lanceerde het eigen partnerprogramma begin 2011 en stelde ook API’s ter beschikking aan ontwikkelaars.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond