Directiewisseling brengt Qi focus op innovatie
Directeur Iwan Hullegie van webbureau Qi verlaat binnen een jaar na zijn aanstelling de onderneming. Dat is mede het gevolg van een herijking van de strategie, een waarbij het bedrijf zich verder wil specialiseren in digitale merkenbouw door technologische en merkstrategische innovatie.
"Vorig jaar, na het vertrek van de vorige directeur Jeroen de Bakker, hebben we een profiel geschetst waaraan zijn opvolger zou moeten voldoen. We kwamen tot de slotsom dat dat een people manager moest zijn. Dat werd Iwan Hullegie. Onder hem groeide het aantal personeelsleden met 8 man tot 33 en we hebben de luxe van een sterk klantenbestand en volle agenda. Omdat creativiteit de basis van het bedrijf is, komen we er nu achter dat we iemand nodig hebben met een digitaal DNA. Iemand met een sterke online achtergrond."
De directiewisseling ging volgens Rogier brand director Vijverberg in goed overleg. Moederbedrijf Conclusion.nl levert een tijdelijke directeur. Er wordt gezocht naar iemand die die positie vast op kan vullen. Vijverberg: "Maar we hebben geen haast. Het gaat goed met Qi, financieel en wat het personeel en de klanten betreft."
Qi, bekend van de bouw van internetcampagnes als die van Heineken, 7UP en recent Stimorol Kiss off met Hyves, heeft de positie van interactieve reclamebureaus in de afgelopen jaren aan belang zien winnen. Toen bedrijven een paar jaar geleden met hun merken iets op internet wilden doen, zaten ze er 'als jongste van de klas' bij.
Vijverberg: "Daar is veel verandering in gekomen. Tegenwoordig zitten we heel vroeg in het ontwerpproces al om tafel. We brengen strategisch waardevolle kennis mee over internetcommunicatie. Internet is anders dan de traditionele massamedia in dat consumenten zelf naar de site toe moeten komen. Je moet eerst een behoefte aanspreken, anders komt niemand. Bij traditionele media worden mensen eenvoudig blootgesteld aan de boodschap."
De komende maanden neemt het vierkoppige management de taken over van Hullegie en werkt de nieuwe strategie verder uit. Rogier Vijverberg: "Daar zijn we mee bezig. De details houdt ik nog even voor me. In grote lijnen komt het erop neer dat we ons meer gaan richten op technologische innovatie en innovatie rondom merkstrategieen. We willen meer partneren met mensen of bedrijven met een duidelijke visie op zaken als mobiel, RFID en digitale televisie. Ik denk dat nieuwe verschijnselen als sociale netwerken en streaming video veel nieuwe mogelijkheden bieden. Over een paar maanden tonen we nieuwe, eigen initiatieven op dat gebied."
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Harry
Kort samengevat: 3 directeuren in een jaar en nu een manager per acht personen en geen directeur, en een paar maanden doen over een innovatieve strategie die je nu wel weet maar zogenaamd nog niet wilt verklappen.. Wat ik lees: een stuurloos bedrijf zonder strategie of zelfs een idee. Toi..toi…toi…