EasyJet gaat richting sociale online reisgids
EasyJet begint met een social media-project waarbij de eigen site gevuld moet worden met content van reizende gebruikers. De vliegtuigmaatschappij wil evalueren van een online winkel voor vliegtickets naar een plek waar de reiziger een reden kan vinden om naar bepaalde vluchthavens af te reizen.
Reizigers kunnen reviews, foto’s en video’s van vakanties vanuit Facebook, MySpace en Twitter integreren met de site van Easyjet. Ook Flickr, Google Maps en Last.fm worden betrokken in het project.
Het is de bedoeling om de aanwezigheid van EasyJet op de verschillende sociale media te laten samenkomen op de eigen site. Een community manager in het Verenigd Koninkrijk jaagt de discussie aan op Facebook, Twitter en MySpace om de klanten aan de praat te krijgen over het merk, zo laat een woordvoerder aan Emerce weten. De klanten moeten hun verhalen kwijt kunnen over de bestemmingen waar ze op hebben gevlogen, de vluchten zelf en ideeën over nieuwe bestemmingen. Bovendien zal social media meer ingezet worden om aanbiedingen aan de trouwe klant te geven.
EasyJet geeft op newmediaage aan een succesvolle site te hebben voor gebruikers die een ticket willen kopen. Redenen waarom men naar de verschillende bestemmingen moet vliegen, worden niet gegeven. Met dit project moet dat veranderen door de gebruiker een stem te geven. EasyJet.com moet een sociale reisgids worden.
Het aantal leden op de Facebook-pagina van EasyJet moet op de korte termijn naar 12.000. De vliegtuigmaatschappij hoopt social media in te zetten op een manier waarbij de merkambassadeurs erkenning krijgen. Aan de andere kant moet het helpen die consumenten te bereiken die niet tevreden zijn over EasyJet of de service die de maatschappij verleent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond