EK-tab Heineken in messenger van MSN
Heineken heeft een EK-tab in MSN Messenger weten te bemachtigen. Deze is sinds vrijdag te bekijken. De nieuwe tab in Messenger is geregeld door interactief bureau Qi. Heineken is niet de enige die een tab heeft. Ook M&M’s heeft er een.
Binnenkort volgen er waarschijnlijk nog meer acties rondom het EK Voetbal van Heineken. De totale campagne is door Qi ontwikkeld in samenwerking met de andere Heineken-bureaus: TBWA/Neboko Campaign, Trefpunt, DCVF en Kobalt.
Binnen het scherm met je buddylijst kom je met 1 klik op een unieke Heineken messenger-omgeving met onder andere het laatste EK Nieuws, Oranje backgrounds en emoticons om je Messenger klaar te maken voor het EK en een lijst met verschillende Oranje sites. Bijzonder is volgens Qi dat ook de Heineken EK-commercials al te zien zijn. Dat gebeurt al een week voordat ze op tv verschijnen.
Verder is er een online teasercampagne gestart op de sites van onder andere Ilse Media, WebAds, Wanadoo en MSN rondom het EK. Het doel is de Heineken Luidsprekerhoed te introduceren voordat ’ie’ verkrijgbaar is in de winkel. De uitingen geven de consument de kans om op een interactieve manier alvast te kijken hoe de Heineken Luidsprekerhoed werkt. De Oranje hoed is ook al te zien op Heineken.nl.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Henk de Hooge
Het wordt druk bevolkt daar in die messenger. Nike komt met z'n 3-D online Olé voetbalspel deze zomer eveneens in 11 Europese landen in MSN Messenger. Microsoft stelt het spel pas beschikbaar vanaf 10 Juni. De viral marketing campagne start vanaf vandaag via MSN Hotmail en MSN Messenger. Gelezen op http://www.dutchcowboys.nl