Deel dit artikel
-

Emailco krijgt ondersteuning van Gilde en ICOM

De Nederlandse emailbeantwoorder Emailco International krijgt een investering van zes miljoen gulden van ICOM en het Gilde IT Fund . Met het geld dient een Europese strategie vorm te krijgen. Gilde investeerde al eerder in het bedrijf, nu leveren de twee partijen ieder drie miljoen. Emailco gaat de Europese markt op met haar produkt Q.mail.

Emailco ontwikkelde Q.mail om bedrijven te ondersteunen bij het beantwoorden en verwerken van hun groeiend inkomende e-mailverkeer . Het gaat om een plug&play oplossing voor de verwerking van grote hoeveelheden e-mailverkeer. Naast de levering van de Q-mail software zet Emailco door heel Europa e-mailcenters op die de e-mailafhandeling overnemen van bedrijven.
Met een speciale service biedt het bedrijven de mogelijkheid om direct marketingprojecten via het Internet op te zetten. Ook dit product zal worden uitgebreid met steun van het investeringsgeld.

Oscar Appeldoorn, general partner van ICOM, geeft aan wat de reden is om te investeren: 'De markt voor e-mailafhandeling en Customer Relationship Management is enorm in beweging. De consument heeft e-mail ontdekt als een handige manier om in contact te komen met bedrijven. De Gartner Group becijferde dat in 2001 25% van alle contacten tussen klant en bedrijf al via e-mail loopt. Bedrijven ontdekken de waarde van een goede website en de waarde van een tevreden klantenbestand.'
Bob Visser van Gilde vindt e-mail één van de meest onderschatte contactmogelijkheden van deze tijd, en volgens hem kan Emailco daar verandering in brengen.

Het is de tweede keer dat Gilde en ICOM gezamenlijk in een bedrijf investeren. Eerder ontving de Ilse Media Groep geld van de twee.

Deel dit bericht

2 Reacties

Terrance Rey

Het e-mailverkeer in goede banen leiden kan niet snel genoeg gebeuren. Allerlei onderzoeken wijzen uit dat de klant in zijn omgang met bedrijven het initiatief neemt. Het Internet maakt het de klant mogelijk om een 'informed decision' te maken. Door de toegenomen transparantie die het Internet biedt zit koningklant eindelijk waar die thuishoort: op een troon, voor zijn computer nota bene. Met recht kan hij nu gemak, een betere service en persoonlijk aandacht eisen. Bedrijven hebben ook een machtig middel om de klant in zijn eisen tegemoet te komen: E-mail.Ik hoef hier op deze plek niet te vertellen dat de acceptatie van het Internet onder het grote publiek snel toeneemt. Immers, trouwe lezers van Emerce horen dat te weten. Helaas heb ik in mijn surveys ondervonden dat lang niet alle bedrijven ingesteld zijn op e-mailcommunicatie. De meeste bedrijven hebben niet de juiste software in huis om e-mails snel, kordaat en professioneel af te handelen. Een standaard mailer is niet meer toereikend. De bekende software pakketten zijn niet opgewassen tegen grote stromen e-mails. Laat staan dat ze over faciliteiten beschikken om klanten snel van repliek te voorzien. Sommige e-mailers sturen e-mails om te vragen of hun eerder verzonden e-mails wel zijn aangekomen. Bij bedrijven die niet hierop voorbereid zijn leidt dit onherroepelijk tot vermindering van de arbeidsproductiviteit. Bij een grote leasemaatschappij moesten twee dure accountmanangers ingezet worden om e-mails te lezen, sorteren en beantwoorden voordat eindelijk de vraag gesteld werd of er niet een andere oplossing bestond.Ik roep vanaf deze plek bedrijven op om te onderkennen dat e-mail een ereplaats moet krijgen naast de telefoon en de fax. Net zoals allerlei investeringen gepleegd wordt om de telecommunicatie infrastructuur te optimaliseren moet ook e-mailcommunicatie verbeterd worden. E-mail is een marketingtool die zijn weerga niet kent qua kosteneffectiviteit. E-mail kan efficiënt ingezet worden om de assertieve klant te bedienen. Wat mij betreft kan het niet snel genoeg gebeuren. Jullie hebben mijn permissie om mij te e-mailen. Ik opt-in ervoor!

J@sers

Hee Zoneveld! Da's mooi werk jongen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond