Deel dit artikel
-

Global koopt digitale schermennetwerk van Hillenaar

Met de overname van Hillenaar Outdoor breidt Global zijn digitale out-of-home-netwerk uit met de exploitatie van 66 digitale schermen langs de Nederlandse snelwegen.

Het betreft de overname van het volledige digitale netwerk van Hillenaar Outdoor. Met deze strategische uitbreiding beschikt Global over alle belangrijke buitenreclame objecten in Nederland. Van de bushokjes op straat tot aan de digitale schermen op tankstations, treinstations, in winkelcentra, winkelstraten, supermarkten en nu ook langs de Nederlandse snelwegen.

De medewerkers van beide bedrijven zijn zojuist ingelicht.

Peter Heemskerk, CEO Hillenaar Outdoor: “Het is voor ons een logische stap die vooral in het belang is van onze adverteerders en de toekomst van ons portfolio. Door de exploitatie van onze objecten onder te brengen bij Global Media & Entertainment stellen we onze klanten in staat om beter hun doelgroep te bereiken en kunnen we verder focussen op het beheer van de masten.”

Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Global is in Nederland door overnames ook eigenaar van Exterion Media en het digitale supermarktnetwerk van Centercom. Exterion Media is het voormalige CBS Outdoor, dat in 2013 werd overgenomen door Platimum Equity. Naast de outdoortak bezit Global ook de radiozenders Capital, Classic FM en Gold.

In het jaar tot eind maart 2023 noteerde het een omzet van 951 miljoen euro (+12%) en een winst van 89 miljoen euro (+24%).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond