HEMA begint zakelijk opleidingsinstituut

Werkgevers kunnen bij HEMA aankloppen voor een cursus zakelijk Duits of Excel. Met de pas opgerichte Academie van HEMA dringt de retailwinkel de zakelijke opleidingsmarkt binnen.
HEMA biedt sinds 2006 consumentcursussen aan. De keuze loopt hierbij uiteen van lessen in wijnkennis tot een cursus ‘Zo word ik DJ‘. Computercursussen voor bijvoorbeeld Excel, Word of Photoshop konden rekenen op belangstelling uit het bedrijfsleven. Voor HEMA reden genoeg om een nieuw opleidingsinstituut op te starten voor bedrijven.
Welke bedrijven hun interesse hebben geuit, daarover worden geen uitspraken gedaan. Als voorbeeld geeft een woordvoerder aan dat bijvoorbeeld non profit-instellingen uit de zorg hier graag gebruik van maken. te denken valt dan aan een organisatie die senioren om leert gaan met computers.
De online opleidingen worden aan bedrijven in abonnementsvorm aangeboden. Er zijn verschillende pakketten (PDF): talen, zakelijk en uitgebreid. Per werknemer betaald het bedrijf bijna 60 euro voor de eerste twee pakketten. De uitgebreide variant combineert de cursussen uit eerste twee en kost bijna honderd euro per werknemer.
Vrijetijdscursussen als bijvoorbeeld gitaar voor beginners of digitale fotografie worden ook aangeboden in de pakketten. De cursussen worden special ontwikkeld voor HEMA. De naam van de leverancier houdt de winkelketen onder de hoed.
Na het afsluiten van het abonnement, krijgen organisaties toegang tot de academie en het beschikbare cursuspakket. Het abonnement is een jaar lang geldig en kan in delen worden gevolgd.
André Lucas, manager New Services bij HEMA meent dat het cursusaanbod zich onderscheidt vanwege het aantrekkelijke kostenplaatje.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond