Hullegie wil Qi sneller laten groeien
Iwan Hullegie, de nieuwe managing director van Qi, heeft zijn eerste werkdag erop zitten. Reden om hem 4 vragen te stellen over zijn ambities met het interactieve reclamebureau en hem te vragen hoe het is om op de stoel van zijn voorganger, Jeroen de Bakker, te zitten.
Hullegie (34) was afgelopen jaar bij Pro Sport verantwoordelijk voor de opdrachten vanuit bedrijven. Daarvoor werkte hij onder meer voor Boomerang Media, VNU Business Publications en OMD. Bij Qi wordt hij managing director. Qi houdt zich vooral bezig met digitale communicatie, digital branding en mobiele marketing. Hullegie is bij Qi aangesteld om de koers voort te zetten en de consument te raken met interactieve communicatie, virals, podcasts en mobile marketing. Nieuwe klanten die Qi onlangs heeft binnengehaald zijn Bacardi, Stimorol en Algemeen Dagblad.
Hoe is het contact met Qi eigenlijk tot stand gekomen?
“Dat is gebeurd via het netwerk dat ik heb in de communicatiewereld. Op een gegeven moment werd ik gebeld door Kay Lagerweij van de Conclusion Group (de voormalige Ewijcks Groep). Die stelde me de vraag of ik nog iemand wist voor de positie van managing director bij Qi. Toen raakten we in gesprek over Qi. 'Waar staat Qi nu? Waar moet het heen met het bedrijf?' Dat soort vragen passeerden de revue. Na dat gesprek zei Lagerweij tegen me: 'waarom ga jij het zelf niet doen?' Dus kun je zeggen dat eigenlijk van het een het ander kwam. En dat is een van de belangrijkste redenen dat ik nu op die positie zit.”
Welke kant wil je uit met Qi?
“Ik vind het veel te vroeg om daar nu al uitspraken over te doen. Ik ben net een paar uur in dienst. Maar in zijn algemeenheid wil ik wel kwijt dat er voor Qi een hele belangrijke plek is weggelegd in de interactieve communicatie. Qi moet wat mij betreft zijn vooruitstrevende positie behouden en die positie verder zien uit te te bouwen. Samen met andere bureaus moeten we er ook voor gaan zorgen dat interactieve communicatie de plek krijgt die het verdient in de totale communicatiemix.”
Wat is wat jou betreft de kracht van Qi?
“Wat ik altijd vrij sterk aan Qi heb gevonden, is dat ze conceptueel heel
sterk zijn en dat ze creatie goed weten te combineren met technologische
vernieuwing. Bij Qi zit een aantal goede creatieve mensen die de
technische kant van het verhaal begrijpen en veel verstand van branding hebben. Die combinatie is vrij uitzonderlijk.”
Hoe is het om Jeroen de Bakker op te volgen?
“Jeroen heeft het natuurlijk goed gedaan. Het wordt dan ook een grote uitdaging. Maar je moet je wel bedenken dat Qi een nieuw tijdperk in gaat. En dat tijdperk vraagt om een ander soort manager. Je zit nu in een tijd dat klanten oplossingen willen hebben voor hun problemen en dat moet passen in de totale communicatiemix. Ik kan die oplossingen denk ik aandragen, omdat ik uit de (non) traditionele communicatiehoek kom in de brede zin des woords. Verder is het zo dat Qi tegenwoordig een bedrijf is met een behoorlijk omvang (met circa 25 mensen in vaste dienst) en met groeiambities. Daar past een ander soort manager bij.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Rinke Visser
Iwan, gefeliciteerd en succes!