Deel dit artikel
-

Kinderen minder online dan volwassenen

Kinderen zijn minder vaak online dan ouderen en zullen over vijf jaar ongeveer vier keer meer besteden in de winkel dan op internet. Dat blijkt uit twee onderzoeken van Jupiter Communications.

Volwassenen zijn gemiddeld 728 minuten per maand online, kinderen zijn dit slechts 303 minuten. Kinderen hebben het te druk met school en andere naschoolse activiteiten, constateert Jupiter. Bovendien moeten ze een computer delen met andere gezinsleden en zien ze internet ook minder als een verkoopkanaal. Entertainment en communicatie (chat, e-mail) z ijn populairder dan het kopen via internet.

'Bedrijven die zich richten op kinderen moeten rekening houden met de beperkte tijd die kinderen hebben,' stelt analiste Anya Sacharow. 'Daar moeten ze hun content op afstemmen.'

Over vijf jaar besteden kinderen een vijfde deel van hun geld op internet, zo constateerde Jupiter na onderzoek onder 1500 jongeren naar hun bestedingsgedrag. In totaal besteden ze 26,3 miljard dollar, 4,9 miljard daarvan zal via internet uitgegeven worden. Kinderen gebruiken internet om zich te orienteren op een product, 49 procent van hen blijkt dit te doen. Daadwerkelijk iets via internet kopen doet 15 procent. Marketeers kunnen daarom beter internet inzetten als informatiebron, in plaats van als verkoopkanaal, betoogt Jupiter. Overigens is dit verschil in bestedingen ook terug te zien in eerder algemeen onderzoek van Jupiter (in 2005 zal er 632 miljard dollar offline worden uitgegeven tegenover 199 miljard online). Alleen blijkt het verschil bij kinderen groter te zijn.

De grootste keten ter wereld van speelgoedwinkels Toys &#39 startte begin augustus een samenwerking met Amazon.com. Het bedrijf verwachtte door de samenwerking sneller een sterke positie online te verwerven. President en CEO John Eyler stelde dat het bedrijf dankzij de samenwerking twee jaar eerder dan voorzien winst zou gaan boeken op internet.

Deel dit bericht

1 Reacties

Ben V

Fantastisch, deze percentages!!20% van de bestedingen via internet is toch een droom! Wat zou er gebeuren als de rest van de internetgebruikers dit voorbeeld zou volgen.Het artikel benadert dit fenomeen naar mijn mening volkomen ten onrechte van de negatieve kant.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond