Klant zoekt naar beste deal
De klant wordt meer en meer koning. Het Amerikaanse bedrijf 58Comet Technologies lanceerde de site No Sale Is Final ; hier kan een consument na een bestelling vragen of hij wel de beste deal te pakken heeft. Zo niet, dan kan hij de koop afzeggen. De komst van de site kan een enorme toename van concurrentie voor etailers betekenen.
'Het nadeel van e-commerce is de tijd tussen bestellen en ontvangen', zegt Dino Vervilos, directeur van de site. 'Onze service laat de consument in die tijd een vergelijkend warenonderzoek doen.' Gebruik van de site is gratis voor consumenten en etailers
Een consument kan een mailtje sturen naar Returntosender@@nosaleisfinal.com. Daarin vertelt hij de dienst wat zijn aankoop is. Tegelijkertijd geeft hij die informatie ook aan de concurrenten van de winkel waar hij heeft gekocht. Is er eentje bij die een betere deal kan bieden, kan de klant de eerste koop afzeggen. De mail correspondentie verloopt anoniem.
De site laat weten dat aanbieders kunnen concurreren op prijs, snelheid van bezorging, eventuele extra services of een combinatie hiervan. Als de originele aankoop toch nog aankomt, kan NoSaleIsFinal geen garantie geven dat de klant zijn geld daarvoor terugkrijgt.
Wel beweert de site dat de gebruikers anoniem blijven, en dat hun gegevens niet verkocht worden.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
S.k.j de Fluiter
geachte lezers, alhier mijn visie op het begrip e-commerce; het is inderdaad waar dat een klant de beste deal wil, echter dit mag nooit ten koste gaan van de "high touch", oftewel het menselijke aspect in de sales.De meeste consumenten zijn van mening dat een "beste deal", enkel en alleen gebaseerd is op zekerheid.Een recent onderzoek van multiscope heeft uitgewezen dat met name de betaling bij de consument zorgen oproept die, wat dan ook uit datzelfde stuk blijkt, wel degelijk terecht zijn.Mijns inziens is de klant beter uit met een verkoop-organisatie waarbij deze high touch gecombineerd is MET de high tech van het internet.Kortom, de klant kan op het Internet zijn goederen bestellen vanuit zijn stoel maar de produkten worden echter door zijn vaste distributeur afgeleverd en afgerekend.Twee voordelen;-de klant kent zijn leverancier, bv een distributeur van onze organisatie,-en hij heeft gelijk de services waar hij graag naar uit kijkt, hij kan namelijk iemand aanspreken als goederen niet goed blijken te zijn.Daarom hebben wij in onze shop zelfs 'niet goed geld terug' garanties met een termijn van zelfs negentig dagen. Dat getuigt dus van een krasse overtuiging van je produkten, lijkt mij.Voordeel voor de klant is dus dat bij een onverhoopt manco, hij of zij niet met een onpersoonlijke computer maar met een mens te doen heeft. De snelheid van het online kunnen bestellen en de high touch van de mens zullen het dus in deze combinatie altijd winnen van koopjesjagers.als u eventueel meer wilt weten over deze vorm van distributie kijkt u dan geheel vrijblijvend eens op {Welcome to your Future; http://www.welcometoyourfuture.nl }met het nr 5766926 krijgt u toegang tot de page. hoogachtend en met vriendelijke groetskj de fluiter