Libelle site wordt ‘vrouwencommunity’
De site van Libelle, een van de in Nederland door vrouwen meest bezochte sites, kiest een nieuwe insteek. Centraal komt het community-element te staan: Libelle-vrouwen (30 plus) kunnen straks onder meer eigen profielen maken, met elkaar discussiëren, toegang krijgen tot gepersonaliseerde content en video's uploaden.
De huidige site van Libelle heeft 250.000 maandelijkse unieke bezoekers en 5,5 miljoen opgevraagde pagina’s. Het blad heeft volgens Manon Schoenmaker van Sanoma, uitgever van Libelle, zo’n 2,5 miljoen lezers. Het bezoek aan de site is volgens Schoenmaker ‘puur ontstaan’ vanuit het blad. “We hebben nooit echt marketing gedaan rondom de site.” In het blad staan op verschillende plekken verwijzingen naar de site.
Op dit moment zijn de spelletjes en het forum de meest populaire onderdelen van de site. Voor de spelletjes maakt de site gebruik van de games van Zylom, specialist in casual games, eenvoudige spelletjes die met name populair zijn onder vrouwen. Ook de rubriek ‘gesprek van de dag’ wordt veel bezocht. Schoenmaker: “vooral de doe-onderdelen zijn populair.”
Aan het einde van het najaar wordt de nieuwe site van Libelle gelanceerd. Sanoma hoopt dat de vernieuwde site flink meer bezoekers gaat trekken. Dat gaat de uitgever doen via de bekende online marketingmethoden, zoals zoekmachinemarketing, bannering en speciale acties.
De nieuwe site, die mede gerealiseerd wordt door Evident, wordt ingericht rondom thema’s die de Libelle vrouw aanspreken. Over die thema’s – onder meer koken, shoppen, boeken en puzzelen – kunnen vrouwen met elkaar discussiëren. Wie op de site inlogt kan actief reageren en meedoen met discussies. Het forum, dat bij de huidige site de plek voor discussies is, blijft als apart onderdeel bestaan. De content op de site is afkomstig uit het blad, maar er is ook ruimte voor content speciaal voor online gemaakt, waaronder streaming video.
Meer aandacht zal straks worden besteed aan Radio Libelle, een digitaal radiostation dat via de homepage te beluisteren is. Volgens Schoenmaker wordt de zender al wel beluisterd, maar nog zie zo heel veel. “We gaan laten zien hoe leuk de zender is en hoe het werkt.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Claire van Zanten
Evident, van harte gefeliciteerd met het winnen van de pitch!