Deel dit artikel
-

Media Landscape koopt collega-narrowcaster

Media Landscape uit Amsterdam neemt collega-narrowcaster Maxtt over. Het bedrijf claimt nu marktleider te zijn in termen van aantallen geïnstalleerde beeldschermen in winkels en sportkantines.

Voor een niet nader genoemd bedrag voegt Media Landscape de 500 schermen van Maxxtt toe aan zijn eigen schermennetwerk van 1.300 installaties. Vanuit de specialisatie van de overgenomen partij lanceert de nieuwe eigenaar drie nieuwe kanalen voor zijn klanten: themazenders rondom hockey, voetbal en tennis.

Media Landscape exploiteert reeds de beeldschermen in winkels van onder meer ABN Amro, AKO, Bruna, Primera, Albert Heijn, Postkantoren, HEMA en Total. Het bedrijf concurreert met andere schermexploitanten als Postv, Telegraaf-dochter Librium.tv en MediaVT.

De sportzenders zullen worden gevuld met clubinformatie, nieuws en reclame. Dat laatste is de hoofdbron van inkomsten voor narrowcastingebedrijven.

Directeur Jerry Rustveld van Media Landscape laat aan deze uitgave weten: "Het gaat om 100 procent van de aandelen. MaxTT zal te zijner tijd volledig geïntegreerd worden binnen de infrastructuur van Media Landscape. Met name omdat we de aangesloten verenigingen van het laatste (sport)nieuws en van live-feeds willen voorzien wordt deze aanpassing in de toekomst noodzakelijk.

Wij kunnen echter nu nog geen uitspraak doen over de termijn waarin dit gerealiseerd gaat worden. Uiteraard blijft tot die tijd het huidige systeem gehandhaafd.

Op dit moment liggen de ontwikkelingen van narrowcasting die voor de consument en adverteerder belangrijk zijn voornamelijk op de interactieve mogelijkheden van de beeldschermen. Op technisch vlak zie je dat de beeldschermen zelf aantrekkelijker worden en we niet meer gebonden zijn aan standaard afmetingen. Het terrein ‘achter de schermen’, met name op het gebied software, blijkt bijzonder interressant.

Met alle nieuwe prospects en daarmee op handen zijnde uitroltrajecten is het op operationeel vlak dit jaar wederom een leuke uitdaging. Streven is natuurlijk om door te groeien en het effectieve bereik te verdubbelen zodat dit een massamedium wordt met landelijk bereik."

Deel dit bericht

3 Reacties

Frits Langhout

hoe zit het met ON eigenlijk, bestaat dat nog?

Roeland Peper

De overname prijs? 0 euro?

Laurens Leemans

Waarom staat er een foto van een machine van MediaVT bij dit artikel?Enig plaatje wat gevonden kon worden?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond