Navteq biedt locatiegebaseerd adverteren in Europa

Navteq, de aanbieder van digitale kaarten die sinds de zomer in handen van Nokia is, geeft adverteerders in Europa nu de mogelijkheid om targeted, locatiegebaseerde advertenties op mobiele apparaten te tonen.
Navteq was niet meteen in staat om de vraag te beantwoorden of en welke adverteerders in Europa de dienst al gebruiken.
Navteq LocationPoint, de locatiegebaseerde advertentiedienst van de kaartenmaker is in Europa gelanceerd. De dienst is niet afhankelijk van een platform, maar kan worden ingezet op apparaten als een navigatiesysteem, een mobiele telefoon of een pda, zolang er maar navigatiesoftware op aanwezig is.
De advertenties zijn in die zin gepersonaliseerd voor de consument omdat de locatie wordt meegenomen. Wanneer de gebruiker in de buurt is van een verkooppunt wordt de advertentie getoond.
De adverteerder heeft de keuze uit verschillende interactieve advertentieopties als ‘click to search’, ‘click to call’, ‘click to navigate’ en ‘click to coupon’. Mobiele tweewegscommunicatie zorgt voor terugkoppeling naar de adverteerder. Campagnes kunnen tussentijds geoptimaliseerd worden.
De kosten verschillen per regio. In plaatsen die dichtbevolkt zijn, zal de advertentieprijs hoger zijn dan in de meer afgelegen gebieden. Bij bepaalde POIs (Points of Interest) zal de prijs ook hoger uitvallen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Errol van Engelen
Welcome to the brave, new world! We hebben er een tijdje op moeten wachten, en het is niet verwonderlijk dat juist bij een onderdeel van Nokia deze dienst als eerste in de markt wordt gezet. Andere partijen zullen denk ik snel volgen, want het is een mooi concept en biedt veel mogelijkheden voor one-on-one marketing. Zie ook http://www.visualcv.com/interchange voor business development en sales.