Nipo: Helft Nederlanders gebruikt web voor aankopen
Ondanks de ellende in de dotcomwereld, maakt winkelen op internet nog altijd een forse groei door. Dat concludeert Nipo Interactive in een wereldwijd onderzoek. Zo zou de helft van de Nederlanders internet direct of indirect betrekken bij het doen van aankopen. Dat is een iets beter cijfer dan Datamonitor deze week naar buiten bracht. Nederland is middenmoter als het gaat om e-commerce.
De onderzoekers schuiven de internetters die het web als orientatiebron voor offline aankopen gebruiken en surfers die daadwerkelijk online kopen op één hoop. Die groep beslaat in Nederland 48 procent van de internetters, hoger dan het wereldwijd gemiddelde van 40 procent. De lijst wordt aangevoerd door Korea met 68%, gevolgd door Duitsland (66%) en de Verenigde Staten (65%).
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd