RetailMedia.One breidt uit naar campussen HBO en uni’s
Mediaplatform RetailMedia.One voegt een heel specifieke publieksgroep toe aan zijn netwerk van kanalen in retailmedia: studenten.
Hiertoe kondigt het vandaag een exclusieve samenwerking aan met SPAR university. Dat is de formule van de supermarkten op de dertien campussen in studentensteden als Delft, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Deventer, Zwolle, Nijmegen en Amsterdam.
Maandelijks verwerken deze locaties 865.000 bezoeken van voornamelijk studenten. Niet enkel voor merkadverteerders maar ook voor werkgevers is dat een interessante populatie die anders lastig is te bereiken met reclameschermen in winkels.
“Daarnaast is het gebruik van de populaire SPAR university app, gevuld met kortingscodes, buitengewoon intensief. De wisselwerking tussen scherm en app biedt een unieke exposure en awareness ten behoeve van b2c-marketing, employer branding, promoties, traineeships, vacatures en belangrijke communicatie onder studerend Nederland.“, aldus de partijen bij de bekendmaking.
RetailMedia.One probeert zo veel mogelijk kanalen in retailmedia achter de schermen samen te knopen in zijn platform. In een online dashboard krijgt een adverteerder dan informatie over bereik, de kosten daarvan, effectiviteit van campagnes en vergelijkbare KPI’s over de verschillende kanalen heen. Het bedrijf heeft niet zelf een inkooploket. Dat verloopt vooralsnog via Talpa Network vanwege een exclusieve samenwerking daarmee.
Mediaplatform RetailMedia.One bereikt naar eigen zeggen tot tachtig procent van de Nederlandse bevolking op het moment dat die zich naar een winkelaankoop bewegen. Het nieuwe bedrijf biedt een aanvulling op tv als merkbouwend kanaal.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond