Rick van Boekel wordt directeur DQ&A
Rick van Boekel vertrekt bij European Directories om algemeen directeur te worden van DQ&A. Hij volgt Peter van Wingerden op, die na drie jaar vertrekt.
Van Boekel betrekt zijn nieuwe functie per 1 juli aanstaande. Via zijn persoonlijke holding neemt hij ook een belang in DQ&A. Hoe groot zijn belang in het marketingservices- en adviesbedrijf wordt is niet bekend gemaakt.
De oprichtster van DQ&A, Heleen Dura-van Oord, zegt: “Rick is niet alleen een van de online industry leaders, hij is ook geroemd vanwege zijn leiderschapkwaliteiten, ambities, in-depth kennis van de digital industry en zijn uitgebreide internationale netwerk. Hij heeft bewezen te beschikken over uitstekende management vaardigheden en is een gedreven persoonlijkheid gebleken gedurende zijn carriere. Zijn grote ambities sluiten perfect aan bij de ambities van DQ&A”.
Van Oord blijft zich ongewijzigd richten op de strategische ontwikkeling van het bedrijf. Het gaat zich, naast uitbesteding van afhandeling van online campagnes, ook meer richten op advieswerk.
De huidig werkgever van Rick van Boekel, eind vorige eeuw ook de eerste directeur van Bol.com, is European Directories. Dat is de Europese uitgever van bedrijvengidsen, zoals in Nederland de Gouden Gids en Telefoongids. European Directories wordt op last van de schuldeisers op dit moment financieel gereorganiseerd. Dat zou kunnen leiden tot een algehele verkoop van het bedrijf.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
Auke Boersma
Veel succes Rick!!Mooie club en prima professionals bij DQ&A.
johnas
He Rick, gefeliciteerd en succes!
rock
de reacties op dhr van Boekel (klik van boekel) zijn beduidend minder positief: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2839235
Robert
Gefeliciteerd!
Robert Vink
Veel succes Rick en gefeliciteerd!
Arjan Bolhuis
Gefeliciteerd & goede move!
Jerry
Begrijpelijke move. De boot is nog niet vertrokken maar als de directie nog langer wacht met een online performance propositie neer te zetten waar onze klanten wel op zitten te wachten, hebben we die definitief gemist. Bedrijven als dg&a profiteren van de performance vraag uit de markt en dtg is de dodo die zich niet aangepast heeft aan een veranderende wereld.