Sanoma: Online reclame-inkomsten dalen 10 procent
Sanoma Nederland boekt over de eerste drie maanden van het jaar een verrassende omzetdaling van tien procent met online reclame. ‘De reclamemarkt staat onder hevige druk’, aldus de leiding van de Finse uitgever.
Een van de grootste uitgevers van Nederland, Sanoma, krijgt klappen vanwege tegenvallende reclame-inkomsten over het eerste kwartaal van het jaar. Het bedrijf publiceerde zojuist de financiële resultaten.
De omzet daalde met 8,4 procent tot 151,2 miljoen euro en het bedrijfsresultaat van Sanoma Media, waar alle Nederlandse activiteiten onder vallen, kleurde rood. Dat ging van een plus van 27 miljoen vorig jaar naar een minus van 39,6 miljoen dit jaar.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd