Telegraaf trekt stekker uit veilinghal.nl en siteshopper.nl
Holdingmaatschappij De Telegraaf stopt met de internetactiviteiten veilinghal.nl en siteshopper.nl in een reeks "vergaande" kostenbesparingen. De maatregelen volgen op de aankondiging gisteren na beurs van sterk gedaalde omzetcijfers.
De twee sites behoren volgens de Telegraaf niet tot de kernactiviteiten van het concern en zullen daarom "op korte termijn" worden gesloten. Tevens is een personeelsstop aangekondigd en een reductie van het aantal arbeidsplaatsen met vijf procent. Bij de Telegraaf was niemand bereikbaar voor commentaar.
Het nettoresultaat over de zogeheten tiende periode (week 37 tot en met week 40) is met zestig procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Telegraaf verwacht op korte termijn geen herstel van de omzet, waardoor het resultaat over geheel 2001 "ongewis" is, aldus een uitgegeven persbericht.
Oorzaak voor de omzetdalingen is sterke daling van het advertentievolumen onmiddellijk na de aanslagen in de VS op 11 september. Vooral in de advertentiecategorieën "merken en diensten" en "personeel" kampte Telegraaf met grote terughoudendheid bij adverteerders. De daling is ook waarneembaar bij de regionele dagbladen en gratis nieuwsblad Spits.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
john
Zo weer twee e-commerce bedrijven weg. De sterksten en diegene die de kosten weten te beheersen blijven uiteindelijk over. Er wordt in Nederland een toename verwacht van het aantal mensen dat op internet koopt tot 3,2 miljoen. De koek wordt straks over steeds minder bedrijven verdeelt of komen de Vendexen en de Aholds van deze wereld straks ineens uit de kast. Zij hbben de kat lekker uit de boom gekeken en de entrepeneurs (b.v. hot-orange) het vuile werk laten opknappen, maar ja dat is nu éénmaal modern ondernemen.
Martin
Nou John, dat klinkt alsof je zelf een faillisement achter de rug hebt.Modern ondernemen is dat de kleine entrepeneurs zich als eersten op de markt bewegen. Het is nou eenmaal een feit dat grote bedrijven de kat uit de boom kijken, dat is inherent aan hun structuur. En de entrepeneurs die het goed doen plukken de vruchten zodra de grote jongens van start gaan. Dan gaat er namelijk een groot aantal websites overgenomen worden door de grote jongens en worden de entrepeneurs rijkelijk beloond voor het opknappen van het vuile werk.
Wil Bremers
Leuk dat John de Aholds noemt: ik kreeg net een brief dat AH Thuisservice vanaf 4 november Albert gaat heten. Hiermee biedt Ahold vijf winkels in een bezorgdienst aan. Hulde voor de wijsheid nou eens Gall & Gall, Etos, Deli XLSHOP en De Tuinen toe te voegen aan de AH Thuisservice. Totaal meer dan 8000 artikelen. Bezorgkosten fl. 15,-. De artikelen goedkoper dan bij AH Thuisservice ofwel waarschijnlijk net zo duur als in de reguliere winkel. Gezien de hogere marges op non-food moet het winstgevend te maken zijn. Ben benieuwd of de site ook lekker (snel) werkt anders wordt het alsnog een flop. Succes zit nu eenmaal in de details.
Jeroen
Zo'n kleine jongen is Telegraaf Holding nou ook weer niet.
jeroen@beursgorilla.nl
De nieuwe prijzen bij Albert liggen gemiddeld 8% hoger dan in de supermarkt. Bij AH thuisservice was dat 12,5%, op sommige producten zelfs 20%. Albert geeft zelf in haar folder aan datje pas bij een bestelling vnaf 150 gulden goedkoper uit bent bij de nieuwe Albert dan bij AH thuisservice.
pete
Laten we dat hele Albert idee nu eens even onder de loep nemen. Wehkamp is de non-food postorderaar van Nederland zowel online als offline. Na hun partnership met Delicatessenhuis hebben zij ook beschikking over een totaalaanbod food en beverages en ook supermarktproducten verkopen zij al. Er is een klantenbestand van miljoenen mensen die bij hun postorderen en hun infrastructuur loopt al tientallen jaren. In Amerika zouden wij zeggen 'no chance' Albert.