Tradedoubler wil fraude met kortingscodes bestrijden
Adverentienetwerk Tradedoubler introduceert Voucher Code Tracking. Die moet fraude met generieke en unieke kortingscodes ondervangen en voorkomen dat onbevoegden de codes misbruiken en er onterecht de vergoeding voor opeisen.
Het nieuwe product maakt deel uit van Tradedoublers Voucherfeed-project, dat een jaar eerder is geïntroduceerd. De eerste Europese adverteerders die er gebruik gaan maken zijn Yves Rocher (Benelux), Dell, The Body Shop (Verenigd Koninkrijk), bonprix (Duitsland) en CDON Group (Scandinavië).
De oplossing werkt volledig geautomatiseerd. Het gebruik van kortingscodes wordt automatisch gecontroleerd en aan de juiste sitebeheerder toegeschreven. Die kunnen codes zoeken, selecteren via de interface en deze snel integreren via de API (Application Programming Interface).
Met Voucher Code Tracking is het mogelijk de code via verschillende media te promoten.
Tradedoubler zegt dat het middel niet alleen inzicht biedt in het aankooptraject van de consument, maar ook een volledig inzicht in het aankoopmoment zelf.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
12 Reacties
Raymond
Erg slim om het op deze manier op te zetten. Ik zie er alleen maar voordelen in.
Kortingscodes
Kortingscodes zijn onderhoudsgevoelig er gaat veel tijd inzitten om actuele kortingscodes aan te bieden. Een geautomatiseerd kortingscode systeem zou de ideale oplossing zijn zodat je als kortingscode site er geen om kijken meer naar hebt!
derk
deja vu? (tegelijk bedacht of slecht gejat?)
Vorige maand lanceerde Daisycon al hun “dedicated promocode” tool, ook hier op de site. http://www.emerce.nl/nieuws/daisycon-unieke-crossmediale-actiecodes dit is volgens mij geheel hetzelfde als bij Tradedoubler, nu wachten op de volgende die het als “nieuw” met veel bombarie in de markt zet.
Ik dacht dat de liefte tussen de kortingcodemaffia en de netwerken bekoeld was. Nu komt het een na het andere netwerk
met kortingcode oplossingen: actiecodes
dit is volgens mij geheel hetzelfde als bij Tradedoubler, nu wachten op de volgende die het als “nieuw” met veel bombarie in de markt zet.
Peter
@Kortingscodes,
Dit idee staat dus echt lijnrecht tegen over wat je nu zegt, het moet juist publishers activeren en zorgen dat ze actief (!!) bezig gaan met het promoten van de code’s. Niet beetje scoren op shopnaam+kortingscode en makkelijk scoren.
Ik zou dus nooit een exclusieve code aan jou beschikbaar stellen nu ik je bericht zo lees.
Peter
@Derk,
Anders dan Daisycon opereert Tradedoubler in meer landen dan enkel NL, dus dit is in veel landen wel het eerste netwerk met deze oplossing. Volgens mij werkt het ook wat anders (kan er naast zitten) Daisycon koppelt enkel de affilaite aan een code, maar gebruik van een code die niet bedoelt is voor affiliates wordt niet afgestraft.
Marcel Chaudron
Tradedoubler heeft de (unieke) voucher code tracking al tijdens de zomer gelanceerd in heel Europa en nu we een aantal grote Adverteerders en Publisher live hebben staan in Nederland hebben we besloten dat nu het juiste moment is om het persbericht te sturen. Naar mijn mening gaat het echter niet om wie eerst is maar om het daadwerkelijke product en oplossing die wij aan onze adverteerders en Publisher kunnen bieden.
Gr,
Marcel Chaudron
Product Director Affiliate Marketing
Tradedoubler
derk
@ Peter,
* Daisycon is ook in het buitenland actief, al jaren. Ze zullen daar inderdaad minder groot zijn dan Tradedoubler. Voor Nederland zal dat echter juist andersom gelden.
* Ik maak er geen gebruik van, maar het lijkt me echt gewoon een 1 op 1 kopie. Beiden lijken dezelfde functionaliteit te bieden. Ik meen wel eerder iets gelezen te hebben dat ze bij Daisycon ook een “winkel-mandje-cookie-stopper-tool” aanbieden, zodat bestellingen die al in het winkelmandje zitten niet alsnog gekaapt worden door kortingscode sites. (kijk dat is pas echt een goede ontwikkeling!)
@Marcel
Ik wil niet al te veel als chauvinist overkomen, Europa is leuk maar ik koop toch liever Hollandsche waar, mijn voorkeur ligt dan ook bij Daisycon.
Het afdoen van een vermoeden van goedkoop plagiaat, door in een reactie naar een “eerdere” publicatie te verwijzen, is op zich een sterk argument. Wat tekort schiet is echter de chronologie. Het persbericht van onze Hollandse trots in onzekere affiliatedagen is van 7 november 2014, de door jouw opgevoerde eerdere posting is van 4 december 2014.
Ik tast in het duister over de Scandinavische kalender, maar Daisycon was hier toch echt eerder.
Hoewel, ik moet concluderen, dat het me een aan onwaarschijnlijkheid grenzende onmogelijkheid lijkt, gezien de door mij ervaren ontwikkelsnelheid, dan wel oplossend vermogen van zijde Tradedoubler, dat onze noordelijke vrienden een dergelijk concept binnen een tijdsframe van 1 maand zouden hebben kunnen ontwikkelen.
Kortom, de positie van wie in welke volgorde welk idee heeft gelanceerd – waarbij er ook nog strijd over de feitelijke inhoud bestaat – is niet helder op de beeldplaat te krijgen.
Marinus
@Derk, mooi geluld (y)
B’vo
Govert van Eerde
Beste ‘Derk’,
Kan het zijn dat jij onlangs ook een reactie plaatste onder een bericht op Emerce m.b.t. fashionwinkels die de boot missen? Zie: http://www.emerce.nl/nieuws/modewinkel-mist-boot-nieuwe-shoppen . Onder de naam ‘Jan-Kees van Zanten’? Ik vind de gelijkenis namelijk ‘opvallend’; daar had je het immers
over ‘Nederlands trots Fashiolista’, en nu kom je ‘Nederlands trots Daisycon’. Snap je mijn vermoeden? Ik ga er derhalve dan ook maar weer vanuit dat je een (andere) fake naam gebruikt en nog steeds vooringenomen bent.
Anyway, laat ik het deze keer kort houden: Daisycon had de scoop, Tradedoubler heeft het systeem (ook) al een paar maanden operationeel in meerdere landen en heeft draaiende campagnes van internationaal toonaangevende adverteerders. Iedereen happy, toch?
Plaats de volgende reactie nou even onder je eigen naam, met een keurige url erbij zoals wij dat ook doen, ok?
Dank je wel!
Met vriendelijke groet,
Govert van Eerde
Country Manager Tradedoubler
Marinus
Ik neem het terug
Mdobro
Het lijkt erop dat deze ontwikkelingen in elk geval in de affiliate branche de gemoederen hoog laat oplopen.
Ontwikkelen zoals een Dedicated Promocode (Daisycon) / Vouchercode Tracking (Tradedoubler) zijn geen ontwikkelingen die binnen enkel dagen dan wel luttele weken zijn afgerond. Er is dan ook geen reden aan te nemen dat “iemand” het idee van de ander heeft. Het is zeker niet verwonderlijk dat gelijksoortige ontwikkelingen plaats hebben. Deze innovaties zijn gericht op een bepaalde opportunity of probleem in de markt. Degelijke factoren spelen voor alle affiliate netwerken.
In het algemeen denk ik dat elk netwerk zijn eigen technologisch plan heeft en innovaties navolgt, na de initiële introductie en bij succes zullen zeker nog andere netwerken volgen. In dit specifieke geval zal het om een pure toevalligheid gaan dat beide netwerken dit rond dezelfde tijd ontwikkelen. In elk geval hebben wij het idee niet overgenomen van TD en ben ik er zeker van dat zij ook onze ontwikkeling niet hebben gekopieerd.
Met vriendelijke groet, Kind regards,
M. Dobroschelski
CEO Daisycon.
LS1 @ Peter. Daisycon is reeds enkele jaren ook actief buiten Nederland. van de ruim 1210 affiliate programma’s zijn er 330 actief in DE, FR, BE en overige Europese landen.
LS2 opmerkelijk genoeg is de eerste toepassing van onze Dedicated Promocode is ingezet op een Duits programma.
LS3 @ Derk. De “winkel-mandje-cookie-stopper-tool” hebben we inderdaad ook ontwikkeld en heet in het echt ( iets minder fraai) “Shopping cart Pixel”, zie dit bericht http://www.daisycon.com/nl/nieuws/innovatie_in_promotiecodes_creeert_nieuwe_mogelijkheden/
Paul @stylediscount
Kom dit bericht nu pas tegen…interessante ontwikkeling. Zijn er publishers die hier ervaring mee hebben? Zo ja, ervaringen tot nu toe?