Uitgaven Internet-reclame met 80% omhoog
Volgens onderzoek van Intermedia Advertising Solutions nam de online reclamebesteding in het afgelopen kwartaal met 80% toe. Opvallend was dat zich naast de computer- en softwarebedrijven ook drie bedrijven uit andere sectoren in de top vijf hebben genesteld: First USA Bank, General Motors en AT&T.
De stijging van 80% is een relatieve meting, namelijk ten opzichte van dezelfde periode in het jaar daarvoor. Niettemin geeft het een indicatie van een flinke groei. De totale omvang van reclamebestedingen kwam uit op een bedrag van ruim 240 miljoen dollar. Nummer één en twee blijven Microsoft en IBM met respectievelijk 8,8 en 6,3 miljoen dollar.
Ze worden in de top vijf gevolgd door drie bedrijven buiten de computerbranche. Op 3 staat First USA Bank met een budget van 4,3 miljoen dollar, gevolgd door General Motors dat 4,1 miljoen dollar aan Internetreclame uitgaf, terwijl telecombedrijf AT&T met 4 miljoen dollar de vijfde plaats inneemt.
IAS-president Joe Philport leidt uit de opkomst van deze bedrijven af dat Internet een algemeen geaccepteerd reclamemedium aan het worden is dat door veel bedrijven buiten de computersector aan hun marketing mix wordt toegevoegd. De vrij sterke vertegenwoordiging van bedrijfsnamen uit andere branches in de top twintig wijzen op die trend. Zo worden de nummers 12, 13 en 14 gevormd door achtereenvolgens Visa (2,3 miljoen), Barnes&Noble (2,2 miljoen), Amazon (2,1 miljoen). 's Werelds grootste adverteerder, Procter and Gamble, staat met bijna 2 miljoen dollar op de zestiende plaats.
Overigens blijven computer- en softwarebedrijven met 137 miljoen dollar verreweg het meest aan reclame uitgeven – 38% van de totale besteding. De financiële sector komt met bijna 35 miljoen dollar als tweede uit de bus, terwijl retailers met ruim 25 miljoen dollar derde staan.
Bron: NewsBytes
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Rudy
Zo worden de nummers 12, 13 en 14 gevormd door achtereenvolgens Visa (2,3 miljoen), Barnes&Noble (2,2 miljoen), Amazon (2,1 miljoen).Amazon is een slecht voorbeeld van bedrijven 'buiten de branche'. Immers, deze retailer bestaat uit louter online activiteiten. Visa, en andere credit-card maatschappijen, zijn ook geen vreemden in deze markt, aangezien e-commerce (online shoppen e.d.) op internet nauwelijks kan bestaan zonder credit-cards.. Rudy http://www.christpages.net