Van Heukelom van MTV naar D&D Producties
Joris van Heukelom, bij MTV verantwoordelijk voor content en marketing, verlaat de zender voor een nieuwe functie bij productiebedrijf D&D Producties. Van Heukelom zal bij D&D Producties een nieuw creatief team leiden. Doel is om met de programma's meer aansluiting te krijgen bij de wensen van adverteerders.
Van Heukelom (tevens columnist voor Emerce magazine) krijgt bij D&D Producties de functie van internationaal directeur content development. Het productiebedrijf heeft zijn oorsprong in België, maar is nu ook actief in Duitsland, Nederland en Frankrijk.
In Nederland is D&D Producties verantwoordelijk voor programma’s zoals het BNN-programma Atletico Ananas, de soap Alex FM bij The Box, het dagelijkse magazine Aperitivo bij RTL4 en Villa Felderhof bij de NCRV. Rik Felderhof sloot zich in 1998 met zijn team aan bij D&D Producties.
“Content staat momenteel centraal, dat zie je overal om je heen”, zegt Van Heukelom. “Ook adverteerders verschuiven meer van commercials naar het produceren van content. Als je spreekt met A-merken dan is de klacht vaak dat ze bij productiehuizen geen aansluiting vinden. Reclame- en mediabureaus kunnen ze daar ook niet bij helpen. De enigen die daarin momenteel meegaan zijn exploitanten, wij doen het bij MTV.”
Van Heukelom gaat een creatief team formeren dat samen met hem wel die brug weet te slaan richting adverteerders. “Ik krijg de kans om samen met dat team D&D Producties om te vormen van een klassiek productiebedrijf tot een producent anno 2005”, zegt Van Heukelom. In die koers staan IPtv, mobiel internet en digitale televisie centraal, zo meldt hij.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond