De 2024 trends van Snapchat

1. AI zal AR-ervaringen superchargen (Innovatie)
2023 is het jaar waarin AI mainstream werd. Voor Snapchat is AI de motor, het helpt ons een gepersonaliseerde ervaring te bieden en een nog verfijndere en geavanceerdere AR-ervaring. Een mooi voorbeeld van dit jaar was onze realistische Barbie Try-On-lens, onze best presterende lens ooit!
Hoe zit dat in 2024? In 2024 verwachten we nog realistischere AR-ervaringen die sneller op de markt kunnen komen omdat AI onze AR-training en contentontwikkeling versnelt. We kunnen ook meer AR-ervaringen verwachten nu generatieve AI het eenvoudiger maakt voor mensen om lenzen te maken zonder complexe codering en programmering.
2. Een ‘vriendschap-recessie’ zal nauwere banden aanwakkeren (social media)
Volgens onderzoek van het Survey Center on American Life komen we in een ‘vriendschap-recessie’. Mensen zijn nog nooit zo verbonden geweest en toch neemt de eenzaamheid toe. Veel respondenten geven toe dat ze minder hechte vriendschappen hebben dan vroeger.
Hoe ziet dit eruit in 2024? Onze community vertelt ons dat Snapchat hun favoriete app is omdat het hun echte relaties versterkt en authentieke content boven curatie en glans stelt. Omdat mensen verlangen naar echte connecties, voorspelt Snapchat in 2024 meeslepende ervaringen en creatieve campagnes die verschuiven van ‘perfect gepolijst’ naar ‘rauw en echt’ om echt betrokken te zijn.
3. De creatieve economie zal opnieuw evolueren (Creators)
Wereldwijd beschouwen meer dan 200 miljoen mensen zichzelf als creator. De verwachting is dat marketeers in 2024 meer dan 32 miljard dollar gaan uitgeven aan influencermarketing.
Wat betekent dit dan voor 2024? AI zal de creator-economie drastisch veranderen. We verwachten dat in 2024 meer creators gaan experimenteren met AI-tools om nog creatiever te zijn, om content te maken en data te analyseren. Hoewel er verhalen zijn over AI-influencers, geloven wij dat het succes zal liggen bij de creators die een menselijke connectie behouden – door AI te gebruiken als een nuttig hulpmiddel, niet als vervanging.
4. Een groot sportjaar zal de fandom ervaring veranderen (Sport)
Als sportfan hoef je niet fysiek meer in het stadion aanwezig te zijn of live naar sportwedstrijden te kijken. Sportfans zeggen dat een groot deel van hun ervaring via hun telefoon verloopt – ze volgen live commentaar bij evenementen online en vieren online feest (en meeleven) met anderen over de hele wereld – het maakt allemaal deel uit van het plezier.
Dus wat gaat er dan in 2024 nog gebeuren? 2024 wordt het jaar van de sport met zowel de Olympische Spelen als het Europees Kampioenschap voetballen. We verwachten dat sportmarketeers de betrokkenheid van fans naar een hoger niveau tillen naarmate clubs en merken meer technologieën zoals AR, Bitmoji en digitale fashion omarmen. Dit zou het jaar kunnen zijn waarin we de eerste echte Augmented Reality Olympische Spelen zien.
– Einde persbericht –
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.