Industry Wire

Geplaatst door NXT Fashion

Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso, Steps en Promiss vinden een nieuwe eigenaar

Het managementteam van NXT Fashion (het voormalige FNG Nederland) heeft een investeerder gevonden om een doorstart te realiseren voor de Nederlandse modemerken.

‘We zijn zeer verheugd dat wij na weken onzekerheid samen met de curator Kees van de Meent van advocatenkantoor Florent een financier hebben gevonden’, aldus Richard Turk, Managing Director. ‘Onze mooie Nederlandse modemerken, met allen een sterke merkidentiteit, krijgen hiermee een hernieuwde kans en gaan niet verloren voor haar klanten’. Het management en de curator lieten zich tijdens het proces bijstaan door M&A-adviseur Lindenaar & Co.

Nieuwe eigenaar De merken Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso, Steps en Promiss zullen worden ondergebracht in de nieuwe holdingmaatschappij NXT Fashion b.v.. De holdingmaatschappij is onderdeel van FLV group van Martijn Rozenboom. ‘Toen duidelijk werd dat de Nederlandse FNG-merken meegetrokken werden door het faillissement van de Belgische moeder wist ik direct dat ik dat niet wilde laten gebeuren’, aldus Martijn Rozenboom. ‘Nadat ik mij verder verdiepte in de op tafel liggende plannen van het Nederlandse management wist ik het zeker, dit bedrijf verdient een nieuwe kans. Ik ben dus zeer verheugd dat ik de doorstart mag financieren en ben ervan overtuigd dat er een mooie toekomst voor de groep in het vooruitzicht ligt’.

Managementteam De nieuwe Nederlandse modegroep zal geleid worden door een vierkoppige directie: Richard Turk, Managing Director; Guus Bakker, Finance Director; Nick Bogaars, Buying & Supply Chain Director en Patrick Miami-van der Borden, Commercial Director. Dit viertal zal de dagelijkse leiding over het bedrijf volledig in handen krijgen en het opgestelde meerjarenplan ten uitvoering brengen.

Data-gedreven digitale groei Onder de nieuwe eigenaar zal NXT Fashion een versnelling maken met de reeds ingezette koers rond data-driven en digitale Retail. Diverse digitale groei-initiatieven om de marktpositie van de Nederlandse modemerken Internationaal te versterken worden versneld uitgerold.

De komende weken zullen de strategische plannen verder worden aangescherpt. Hierbij zullen keuzes gemaakt worden omtrent de winkelportfolio en de organisatie op het hoofdkantoor welke nodig zijn om de ambities te realiseren. Dit alles om een zo scherp en gezond mogelijke startpositie te creëren voor het nieuwe bedrijf. Uiteraard zullen de medewerkers als eerste geïnformeerd worden over de uitkomsten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht