Snapchat lanceert Crocs-collectie voor Bitmoji-avatars

Amsterdam, 12 oktober 2020 – Vanaf vandaag kunnen Snapchatters en Bitmoji-gebruikers hun persoonlijke avatars stylen met Crocs. Als onderdeel van de ‘Croctober’-campagne van Crocs, die op 1 oktober van start is gegaan, werkt Bitmoji samen met het klassieke merk dat bekend staat om zijn comfort aan een digitale kleding- en accessoire collectie. Zo kan je zelfs in de digitale wereld jezelf zijn.
Crocs heeft, sinds de oprichting in 2002, wereldwijd al meer dan 720 miljoen paar schoenen verkocht. Sindsdien blijft het merk de Croc-liefde op nieuwe manieren verspreiden en dit keer zelfs in nieuwe dimensies, te beginnen met Bitmoji. Snapchatters kunnen hun Bitmoji-avatars stijlen met de klassieke modellen en verschillende patronen en kleuren van het merk, waaronder de Classic Clogs in 11 kleuren, de Classic Bleach Dye, Classic Camo en de veelkleurige Classic Tie-Dye Graphic Clogs. Daarnaast kunnen Snapchatters de Classic Clogs ook volledig uitdossen met verschillende Jibbitz in drie populaire thema’s, om zo de Crocs nog meer aan te laten sluiten bij hun persoonlijkheid.
Raini Jacques, Snap’s nieuwe Global Head of Fashion & Beauty Partnerships zegt: “Bitmoji en Crocs zijn twee merken die zelfexpressie, creativiteit en plezier vieren. Deze samenwerking was een natuurlijke fit en één van de meest gevraagde samenwerkingen van Snapchatters, dus we zijn ontzettend enthousiast dat onze gemeenschap het eindelijk kan ervaren.”
Snapchatters kunnen hun 3D Bitmoji van de nieuwe Crocs-stijlen voorzien door op het hanger-icoontje van het 3D Bitmoji-profiel te tikken. Ze worden zij direct naar de Bitmoji kledingkast gebracht, waar ze de merkstijlen van Crocs kunnen bekijken.
Snapchatters en Bitmoji-gebruikers zullen de Crocs-ontwerpen op hun Bitmoji ook op verschillende andere plaatsen op Snapchat zien, waaronder in Chat en Games, op de Snap Map, in Lenses en in gepersonaliseerde content zoals Bitmoji-verhalen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.