Industry Wire

Geplaatst door Dept

Bol.com geeft een emotionele draai aan het inrichten van je huis campagne ‘De winkel van je huis even helemaal anders’

Amsterdam, woensdag 6 april 2022 – Online retail platform bol.com lanceert een nieuwe campagne om meer bekendheid te creëren voor het woonassortiment en bijbehorend inspiratieplatform. De 360° -communicatiecampagne, ontwikkeld door Dept, laat zien hoe kleine veranderingen in je leven soms tot grote veranderingen van je interieur kunnen leiden.

Pap, het is uit…

Bol.com trapt de campagne af met een commercial waarin de speciale band tussen vader en dochter centraal staat. In de film, geregisseerd door Willem Gerritsen (CZAR), staat een dochter overmand door liefdesverdriet plots weer dakloos voor de deur van het ouderlijk huis. Voor je dochter doe je alles, dus tovert pa zijn geliefde mancave om tot een prachtige meisjeskamer. Maar de film maakt een draai wanneer de liefde zoals altijd onvoorspelbaar blijkt te zijn.

Cecile van den Heuvel, campagne manager bij bol.com: “Veranderingen van je interieur gaan vaak samen met kleine en grote levensgebeurtenissen. Bijvoorbeeld je dochter die opeens weer thuis komt wonen. Door daarop in te zoomen willen we de juiste emotionele snaar raken en tegelijkertijd een sfeervolle impressie van ons uitgebreide woonassortiment geven.”

Ramin Bahari, associate creative director bij Dept: “Je huis, maar ook je leven is nooit af. Soms overkomt je iets dat je wereld en zelfs je interieur op z’n kop zet. Die nuchtere observatie hoort bij bol.com en leidt ook nu weer tot communicatie met een knipoog.”

Bol.com | TVC | De winkel van je huis even helemaal anders 

Campagne

De campagne is geproduceerd door Dept en is de komende weken te zien op verschillende owned and paid kanalen, waaronder tv, online video, OOH en print (in België), social en display.

Dept is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com 

 

CREDITS:

Verantwoordelijk bij bol.com: Cecile van den Heuvel, Niels Moes, Danielle Snoeij, Sophia Kerkhof-Schneider, Boukje Taphoorn

Bureau: Dept Agency

Creative directie: Ramin Bahari, Tim Menko, André Dammers

Creatie: Annelied van de Weg, Max Kurstjens

Strategie: Maeve van Ettekoven

Account: Thomas van Slooten, Eveline de Groot

RTV Producer: Raquel Wijngaarde

Productiemaatschappij: CZAR

Regie: Willem Gerritsen

Sound: Amp.Amsterdam en Earforce

Post: The Compound

Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht