Schouten & Nelissen lanceert community YOUNG

Schouten & Nelissen lanceert een online community voor young professionals. De community ‘YOUNG’ richt zich op professionals met 0-10 jaar werkervaring die op zoek zijn naar inspiratie en antwoord op vragen rondom werk, life-balance en gezondheid. Arbeid verandert en onze jongste generatie op de arbeidsmarkt loopt hierin voorop. YOUNG biedt op het nieuwe platform daarom kennis en inspiratie aan in de vorm van artikelen, blogs, videocontent en een speciaal voor de doelgroep ontwikkeld trainingsaanbod. Deze sluiten aan op hun dagelijkse vragen rondom werk, maar ook persoonlijke vraagstukken zoals relatie, gezond leven, gezin of wonen. Het platform is door young professionals binnen Schouten & Nelissen bedacht en ontwikkeld.
Werk en privé lopen door elkaar
Waar het enkele jaren geleden nog ondenkbaar was dat je ’s avonds je mail zou beantwoorden of nog even met collega’s via whatsapp de laatste afspraken inplant, is dat voor de jongere generaties de normaalste zaak van de wereld. Werk en privé lopen dwars door elkaar heen. Martine Schreurs, initiatiefnemer van YOUNG: ‘De young professional maakt de eerste vijf tot tien jaar van zijn carrière veel mee. De omslag van studeren naar werken, een relatie, gezin, de aankoop van een huis. Het draait bij deze doelgroep niet meer om het hoogste salaris, maar om een goede invulling van werk en privé en hoe je uit de combinatie het meeste plezier en voldoening kunt halen. Daar hoort ook een andere manier van benaderen bij die inspeelt op de vraagstukken die onze generatie bezighoudt.’
Andere vragen
Ronald de Vries, directeur open opleidingen bij Schouten & Nelissen: ‘We zien dat deze generatie andere vragen stelt en andere wensen heeft op het gebied van werk en ontwikkeling. Alleen een training aanbieden werkt voor deze doelgroep niet. Zij geven duidelijk aan dat zij ook inspiratie zoeken en hulp bij andere belangrijke vragen in deze levensfase. We zijn er trots op dat we een community hebben gebouwd waarin we samenwerken met diverse partners. Schouten & Nelissen heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het partnership met online leerplatform NewHeroes.com dat Schouten & Nelissen vorige maand bekendmaakte past ook in deze trend.’
Partnerships
Schreurs: ‘Bij YOUNG lees je blogs over voeding en sport, kijk je een instructiefilmpje voor oefeningen op kantoor en je neemt een kijkje in het leven van een jonge manager. Er zijn artikelen over de aankoop van je eerste (of tweede) huis, de werk-privé balans en het gezinsleven.’ YOUNG werkt voor de ontwikkeling van haar content samen met specialisten op het gebied van de arbeidsmarkt, persoonlijke ontwikkeling, voeding, sport en gezondheid. ‘Voor de speciaal ontwikkelde trainingen voor young professionals maken we gebruik van de locaties van Seats2Meet. Dit zijn fijne, centraal gelegen locaties, waar het draait om ontmoeten, verbinden en samenwerken. We hebben de ambitie om de komende jaren een bepalende speler te zijn, waarin we groeien met partners die zich in dit concept herkennen’, aldus Schreurs.
Over Schouten & Nelissen
Schouten & Nelissen is marktleider op het gebied van ontwikkeling van individuen, teams en organisaties. Het familiebedrijf, opgericht door Jan Schouten in 1980, heeft 35 jaar ervaring in persoonlijke ontwikkeling, teamontwikkeling, leiderschapsontwikkeling en organisatieontwikkeling. Met het internationale label Schouten Global is de organisatie wereldwijd actief in meer dan 50 landen en heeft zij naast het hoofdkantoor in Zaltbommel vestigingen in onder andere China, Duitsland, Rusland, België en Polen. Op het hoofdkantoor werken circa 350 professionals, daarnaast beschikt Schouten Global over een internationaal netwerk van meer dan 700 zeer ervaren trainers, coaches en consultants.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.