70% van de frontline medewerkers maakt zich steeds meer zorgen over verwondingen tijdens hun werk in een magazijn

Werknemers ervaren ook stress over het halen van bedrijfsdoelen als magazijnmanagers slimme technologie niet omarmen.
Amsterdam, Nederland – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een wereldwijde leider in het digitaliseren en automatiseren van frontline workflows, heeft vandaag de resultaten van hun laatste Warehouse Vision Study gepubliceerd. In het onderzoek met de titel ” Elevating Every Move: The Formula for High-Performance Warehousing ,” benadrukken frontline medewerkers duidelijk de voordelen van het automatiseren van magazijnoperaties, en waarschuwen ze voor de risico’s van te trage implementatie.
Volgens het onderzoek is 60% van de magazijnmanagers in Europa (63% wereldwijd) van plan om binnen vijf jaar kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR) te implementeren (64% in Europa, 63% wereldwijd). Daarnaast is 61% in Europa (64% wereldwijd) van plan om de investeringen in magazijnmodernisering in de komende vijf jaar te verhogen, terwijl 62% in Europa (63% wereldwijd) van plan zijn om hun moderniseringsplannen te versnellen voor 2029.
Volgens Interact Analysis zal de wereldwijde magazijnoppervlakte naar verwachting met 27% groeien, van 3,06 miljard vierkante meter in 2023 tot 3,9 miljard vierkante meter in 2030. Ook de uitgaven aan magazijnpersoneel zullen naar verwachting op de lange termijn blijven stijgen, met een geprojecteerde jaarlijkse groei van 7% tot 2030.
Daar deze groei doorzet en de dagelijkse orderstroom toeneemt, suggereert de feedback van frontline medewerkers uit Zebra’s Warehousing Vision Study dat magazijnmanagers sneller actie moeten ondernemen om de capaciteit van het personeel uit te breiden:
- 84% van de werknemers in Europa (85% wereldwijd) zegt: “Als mijn werkgever niet investeert in technologie om de magazijnactiviteiten te verbeteren, zullen we de bedrijfsdoelstellingen niet halen.”
- 73% van de medewerkers in Europa (74% wereldwijd) is bezorgd dat ze te veel tijd besteden aan taken die geautomatiseerd kunnen worden.
- 73% van de werknemers in Europa (72% wereldwijd) maakt zich zorgen over de veiligheid op de (steeds drukkere) magazijnvloer, waarbij 73% (70% wereldwijd) zich specifiek zorgen maakt over verwondingen.
- 67% van de medewerkers in Europa (69% wereldwijd) geeft aan dat er een gebrek is aan gekwalificeerd personeel op de magazijnvloer. 66% (69% wereldwijd) maakt zich zorgen over vermoeidheid en fysieke uitputting.
Zelfs magazijnmanagers vinden het een uitdaging om de vulgraad (55% in Europa, 51% wereldwijd) en ordervoorbereiding (51% in Europa, 47% wereldwijd) op het niveau van hun service level agreements (SLA’s) te houden. Volgens het onderzoek van Zebra zijn nauwkeurigheid met orders (48% in Europa, 41% wereldwijd) en uitgaande processen (44% in Europa, 41% wereldwijd) de grootste operationele uitdagingen. Ondanks dat technologie steeds meer wordt ingezet, wordt door de groei van e-commerce ook “snellere levering aan de eindklant” een steeds grotere uitdaging voor magazijnmedewerkers en -managers (40% in Europa, 37% wereldwijd)..
Met het oog op de de kloof tussen de groeiende verwachtingen van klanten en de beperkte capaciteit om nieuwe magazijnmedewerkers aan te nemen, geven medewerkers aan dat samenwerkende robots (92% in Europa, 88% wereldwijd), ergonomische mobiele apparaten (92% in Europa, 88% wereldwijd), communicatietoepassingen (89% in Europa, 87% wereldwijd) en taakbeheer-tools (90% in Europa, 91% wereldwijd) essentieel zijn om operationele uitdagingen aan te pakken. Daarnaast is 93% van de magazijnmedewerkers in Europa en wereldwijd het ermee eens dat een grotere beschikbaarheid van automatisering en mobiele technologie kan helpen om meer personeel aan te trekken en te behouden. Bovendien voelt 96% in Europa (89% wereldwijd) zich meer gewaardeerd door hun werkgever wanneer ze toegang krijgen tot technologische hulpmiddelen en automatisering ter ondersteuning van hun werk.
“Magazijnmedewerkers geven aan dat hun leven beter zou worden als hun werkgevers op een doordachte manier meer automatiseringsoplossingen in hun workflows integreren,” zegt Andres Boullosa, Global Warehouse Vertical Strategy Leader bij Zebra Technologies. “Het automatiseren van logistieke processen, dataverzameling en informatiebeheer zorgt voor een veiligere werkomgeving in drukke magazijnen. Daarnaast helpt het teams om SLA’s te halen en een constante, betrouwbare stroom van kwaliteitsgoederen naar de markt te waarborgen. Dit verhoogt zowel de klanttevredenheid als de betrokkenheid van medewerkers.”
Hoe (en hoeveel) automatisering magazijnmedewerkers echt zal helpen
Magazijnmanagers verwachten dat AI-toepassingen op mobiele apparaten vooral impact zullen hebben op de veiligheid van werknemers, kwaliteitscontrole en voorraadbeheer. 73% in Europa (79% wereldwijd) geeft aan dat AI op een positieve manier helpt bij het detecteren van potentiële gevaren en het geven van preventieve waarschuwingen en 71% (78% wereldwijd) denkt dat AI hun vermogen vergroot om problemen en afwijkingen te signaleren. Verder verwacht 79% (77% wereldwijd) dat AI hen zal helpen om behoeften te voorspellen, voorraden efficiënter te beheren en de beschikbare magazijnruimte optimaal te benutten.
Veel magazijnmanagers die van plan zijn om te augmenteren/automatiseren of dit al hebben gedaan, zeggen dat hun doel is om fouten te verminderen (71% in Europa en wereldwijd) en SLA’s te halen (71% in Europa, 70% wereldwijd). Ze hopenn dat automatisering de efficiëntie en productiviteit van werknemers zal verhogen (55% in Europa, 54% wereldwijd) en het aantal fouten bij orders en handmatig verzamelen van orders zal verminderen (53% in Europa en wereldwijd). Daarnaast gelooft 82% van de magazijnmanagers in Europa en wereldwijd dat meer technologische hulpmiddelen medewerkers helpen om productiviteitsdoelen te overtreffen, terwijl ze tegelijkertijd fysieke belasting verminderen en letsel voorkomen. Bovendien erkent 78% van de Europese managers (81% wereldwijd) dat automatisering het moreel van medewerkers verbetert.
Leidinggevenden in magazijnen hebben óók meer hulp nodig
Magazijnmanagers noemen als grootste uitdagingen op et gebied van supply chain netwerken het “innoveren met technologie en intelligente automatisering” en het “voldoen aan de veranderende verwachtingen van klantenservice”. Die laatste uitdaging kan echter alleen worden aangepakt als magazijnmanagers een duidelijke strategie ontwikkelen wat betreft technologie.
“Er zijn zoveel dingen die frontline medewerkers moeten doen in magazijnen, waaronder dingen die ze niet leuk vinden om te doen, die vandaag de dag geautomatiseerd zouden kunnen en moeten worden,” voegt Boullosa toe. “Het is goed om te horen dat zoveel magazijnmanagers van plan zijn om hun frontline werkzaamheden te digitaliseren, automatiseren en intelligentie toe te voegen, en wij zijn er om daarbij te helpen.
Belangrijkste take-aways per regio:
- Azië-Pacific: Gemiste SLA’s vormen een enorme financiële last voor 88% van de besluitvormers. Dit benadrukt de noodzaak om inefficiënties snel aan te pakken.
- Europa: Veiligheid op de werkplek blijft een punt van zorg. 73% van de werknemers maakt zich zorgen over verwondingen op de magazijnvloer.
- Latijns-Amerika: 70% van de besluitvormers die van plan is te augmenteren/automatiseren of dit al heeft gedaan, zegt dat de grootste drijfveer voor automatisering de noodzaak is om fouten te beperken.
- Noord-Amerika: 88% van de besluitvormers is het erover eens dat het omarmen van nieuwe technologie cruciaal is om concurrerend te blijven in de snelgroeiende on-demand economie.
Over het onderzoek
Zebra Technologies heeft wereldwijd onderzoek laten doen naar de trends en technologieën die magazijnen en distributiecentra beïnvloeden. Dit onderzoek, uitgevoerd door Azure Knowledge Corporation, verzamelde online inzichten van meer dan 1.700 medewerkers en besluitvormers uit de sectoren productie, retail, transport, logistiek en groothandeldistributie.
Over Zebra Technologies
Zebra (NASDAQ: ZBRA) biedt bedrijven de oplossingen om te groeien door middel van verbeterde zichtbaarheid van bedrijfsmiddelen, verbonden frontline-medewerkers en intelligente automatisering. Actief in meer dan 100 landen, bedient Zebra klanten waarvan meer dan 80% behoort tot de Fortune 500. Met een bekroond portfolio, speciaal ontwikkeld voor de frontline-medewerker, levert Zebra innovatieve hardware, software en diensten, ondersteund door meer dan 50 jaar ervaring en een wereldwijd partnernetwerk. Volg Zebra via onze blog en LinkedIn, bezoek onze newsroom en kom meer te weten op www.zebra.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.