Industry Wire

Geplaatst door ACE

ABN AMRO en ACE vieren financiële zelfstandigheid in nieuwe jongerencampagne.

ABN AMRO verrijkt de nieuwe merkpositionering ‘voor ieder begin’ met een nieuwe jongerencampagne ‘Begin met loslaten’, ontwikkeld door ACE. De full-funnel campagne laat op een eerlijke en lichtvoetige manier het hobbelige pad naar financiële volwassenheid zien.

Babet Boswinkel, expert van ABN AMRO op het gebied van jongeren en financiën: “Ouders willen hun kinderen van jongs af aan de waarde van geld laten ontdekken, en zo een sterke basis voor de toekomst leggen. Dat is een proces van vallen en opstaan waarin kinderen de randjes opzoeken, er soms overheen gaan, en ze zo leren te herkennen. In een wereld waarin het makkelijker dan ooit is om geld uit te geven, willen ouders hun kinderen behoeden van fouten. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de ouders zich zorgen maakt over financiële verleidingen waar kinderen mee in aanraking komen. Tegelijkertijd willen ouders hun kind ook de ruimte geven om zelfstandig te groeien. Bij ABN AMRO helpen we ouders daarbij – met expertise, praktische hulpmiddelen en een jongerenrekening. Zo leren kinderen stap voor stap om te gaan met geld, zodat ouders kunnen beginnen met loslaten.”

De campagne, gericht op ouders, wordt verteld vanuit de leefwereld van een jongen. In de tv-commercial zie je hoe hij wordt verleid door alles wat er te kopen valt met z’n eerste betaalpas. Koen de Boer, Creative bij ACE licht toe: “Een kind dat voor het eerst met een eigen betaalpas op pad gaat, koopt onzinnige dingen. Dat deed ik vroeger ook. En dat is ook het mooie ervan, want je leert er uiteindelijk tóch van. Sharif heeft deze insteek heel eerlijk vertaald, en de hoofdpersoon diepte gegeven. Met de passende track ‘Big Spender’, benadrukken we het gevoel van de jongen zijn nieuw verworven vrijheid. We vertellen met de campagne niet wat je met je geld zou moeten doen, maar schetsen een herkenbaar beeld van hoe een kind groeit naar slimme geldgewoontes. Terwijl z’n vader op de achtergrond toch een oogje in het zeil houdt.”
De full-funnel campagne wordt uitgerold op TV, Radio, (D)OOH, online video en sociale media.
Credits

Merk: ABN AMRO
Lead agency: ACE
ECD: Rogier de Bruin
Creatives Art: Tim Arts, Ewoudt Boonstra
Creatives Copy: Stefan van den Boogaard, Koen de Boer
Agency Producer: Kiek Beljaars
CSD: Machteld van Woensel Kooy
Productiemaatschappij: Bonkers
Regisseur: Sharif Abd el Mawla
Executive Producer: Saskia Kok
Producer: Jan Jinek
DOP: Daan Bukman
Art Director: José Tirado
Offline/ Editor: Fatih Turah
Online/ Grading: Crabsalad, Laurens Orij
Geluidsstudio/ Technicus: Sauvage Sound, Quincy Vlijtig
Muziek: ‘Big Spender’ re-recording Ambassadors Berlijn, Rachel Tauwnaar

Over ABN AMRO
ABN AMRO is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. ABN AMRO biedt haar klanten een breed palet aan financiële producten en diensten. De focus ligt op Noordwest Europa en het hoofdkantoor staat in Amsterdam. De purpose van de bank is ‘Banking for better, for generations to come’. ABN AMRO bedient meer dan 5 miljoen klanten en heeft ruim 19.000 mensen in dienst. Voor meer informatie, kijk op www.abnamro.com

Over ACE
ACE is een modern netwerk van creatieve en technische bureaus. ACE werkt voortdurend aan een geïntegreerd aanbod voor merken, die voorop willen lopen in de snel veranderende wereld en aansluiting willen houden met de hedendaagse cultuur. ACE heeft kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Merken als ABN AMRO, Porsche, Unilever, Samsung en Young Capital behoren tot het portfolio. Meer informatie: www.ace.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht