ACE Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

Amsterdam, 31 mei 2023 – Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor Lipton Ice Tea en Magnum. Het ACE bureau leidt de ambassadeursprogramma’s op beide Unilever merken voor de Nederlandse markt. Content Icons is naast een boutique talentenbureau ook strategisch en creatief partner op beide merken. Daarbij zet het bureau de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest het talent dat het beste past bij de campagne en de uitstraling van het merk, vanuit de Content Icons pool of daarbuiten. De samenwerkingen zijn in volle gang.
“Content Icons staat dichtbij haar talenten waardoor ze precies weten wat voor influencers er bij de campagne passen. Samen met deze talenten kijken ze hoe de boodschap van de campagne op een authentieke wijze de doelgroep kan bereiken,” verklaart Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever” zegt Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever.“
“Sinds onze stap naar ACE kunnen we onze talent-first benadering nog beter benutten. Door de creators vroeg te betrekken in het creatieproces, het liefst al bij de pitch fase, optimaliseren we de resultaten. Kortom, meer rendement voor de klant. Hier gingen zowel Lipton Ice Tea als Magnum op aan; de start van een vruchtbare samenwerking”, zegt Sara Rottenberg, CEO van Content Icons.
De ambassadeursprogramma’s lopen de hele zomer, waarbij de merkbeleving centraal staat. De influencers maken hun authentieke videocontent op verschillende activaties gedurende de zomer. “De strategie is meer ingestoken als partnership tussen talent en merk, waarbij co-creatie centraal staat”, aldus Rottenberg. Magnum startte deze maand met een grootschalig evenement tijdens het Cannes Filmfestival, ter ere van de nieuwe zomerse ijssmaken. Voor Lipton Ice Tea zijn de eerste talenten reeds bekendgemaakt middels een ambassadeursvideo. Zij brengen het ultieme zomergevoel over in de campagne ‘Bring Out The Sunshine’. Hiermee zal Lipton Ice Tea hét zomerdrankje van 2023 zijn.
“Dit jaar zijn wij samen met Content Icons op zoek gegaan naar Lipton Ice Tea lovers. Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken”, zegt Said Arrad, Sr. Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever.“
Naast de Unilever merken bouwt Content Icons momenteel met meerdere klanten uit het ACE portfolio aan strategische en creatieve oplossingen om de merkboodschap effectief over te brengen aan de doelgroep. Dit mede dankzij de slagkracht van recentelijke aanwinst en Growth Brand Manager, Lieseloth Wisbrun, oud MediaMonks. “Influencer marketing is niet langer alleen een toevoeging aan je marketingplannen, het is een essentieel onderdeel van de marketingmix van elk merk. Influencers geven een gezicht aan het merk. En wanneer op de juiste manier ingezet, genereer je niet alleen een groot bereik, maar bouw je ook aan merkvoorkeur”, zegt Wisbrun. “Het is niet voor niets dat 69% van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Het is bijna dubbel zo effectief als ‘zenden’ vanuit een merk op de social kanalen.”
credits
Klant
Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer
Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad
Bureaus
PR bureau op Magnum: Glasnost, ACE
Influencer bureau: Content Icons, ACE
Social bureau: Blauw Gras, ACE
Content Icons
CEO: Sara Rottenberg
General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom
Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun
Account Manager: Perine Schoenmaker
Over Content Icons
Content Icons is een talent-first influencer marketing agency. De influencers zijn bij CI creators, die vanaf de start betrokken worden in het creatieve proces, resulterend in authentieke campagnes voor merken. Met een breed portfolio aan bekende talenten als Jutta Leerdam, Rianne Meijer, Romee Strijd in domeinen als fashion, lifestyle en entertainment, bereiken de talenten dagelijks vele miljoenen mensen in diverse doelgroepen. Sinds Content Icons onderdeel is geworden van ACE zet CI ook grootschalige influencer campagnes op voor merken als strategisch en creatief partner. Merken die behoren tot het portfolio van Content Icons zijn onder andere: Dior, Coca-Cola, Lipton Ice Tea, Magnum, Samsung, Gucci, H&M en L’Oréal. Kijk voor meer informatie op: www.contenticons.com
Over ACE
ACE is een modern netwerk van twaalf creatieve en technische bureaus, dat voortdurend werkt aan een geïntegreerd aanbod voor merken, die voorop willen blijven lopen in de snel veranderende wereld. Er werken zo’n 350 mensen vanuit kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Merken als Unilever, Porsche, Samsung, Young Capital en Zalando, behoren tot het portfolio.
Meer informatie: www.thisisace.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.