Industry Wire

Ace & Tate sluit overeenkomst met Docdata fulfilment B.V.

Startup Ace & Tate lanceert een nieuw concept voor brillen en zonnebrillen op sterkte. De brillen, gemaakt in Italië en ontworpen in Amsterdam, zijn direct online te bestellen voor € 98,00 inclusief glazen op sterkte. De fulfilment van haar online winkel heeft Ace & Tate voor de komende jaren uitbesteed aan Docdata fulfilment B.V. in Waalwijk.

Ace & Tate maakt het mogelijk om vaker van bril te wisselen, zonder op stijl en kwaliteit in te leveren. Door haar monturen zelf te ontwerpen en onnodige schakels uit de keten te omzeilen kan Ace & Tate een bril, die bij de traditionele opticien honderden euro’s zou kosten, aanbieden voor een fractie van dat bedrag. De glazen op sterkte, inbegrepen bij de verkoopprijs van €98,-, worden ingeslepen door een gerenommeerde Nederlandse partner.

Klanten betalen bij Ace & Tate geen verzend- of retourkosten en er is een gratis “home try-on” service waarbij klanten tot vier modellen kunnen bestellen om deze een week lang uitgebreid thuis te passen. Daarnaast kan men middels de “virtual try-on”, virtueel online brillen passen.

Ace & Tate is niet alleen in Nederland maar ook in het Verenigd Koninkrijk actief en heeft de ambitie om verder internationaal uit te rollen.

Jack Heijkans, Algemeen Directeur van Docdata fulfilment B.V.: “Wij verwelkomen Ace & Tate graag als nieuwe partner. Het is een veelbelovende startup, met een mooie propositie. De hoge mate van kwaliteit en efficiency waarmee we opereren zal bijdragen aan klantretentie. Wij willen graag onze expertise inzetten om samen met het team van Ace & Tate de webshop naar een hoger, internationaal niveau te brengen.”

Camiel de Lange van Bergen, COO en medeoprichter van Ace & Tate: “Wij zijn erg blij met het partnership met Docdata voor de afhandeling van de bestellingen in onze online winkel. Nu Docdata, met haar schat aan ervaring op dit gebied, zich over de logistieke component van ons concept ontfermt, kunnen wij ons richten de kern van ons bedrijf: het veranderen van de wijze waarop men brillen koopt.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht