Achteraf betalen in de fysieke winkel
Je nieuwe aankoop eerst ervaren, dan pas betalen. Dat kan vanaf vandaag ook in de winkelstraat! De primeur is voor de 65 winkels van fashionretailer OPEN32, onderdeel van de B32 Groep, die hiervoor samenwerkt met achteraf betaalmethode AfterPay.
Achteraf betalen is vandaag de dag, naast iDeal, een van de populairste betaalmethodes op het internet. Vanaf vandaag kan een klant van OPEN32 ook een aankoop in de fysieke winkels van OPEN32 achteraf betalen. OPEN32 speelt hierbij in op het veranderende retail landschap, waar de retailer nadrukkelijk op zoek is naar antwoorden op de verbinding tussen de stijgende internetverkoop en de algemene terugloop van winkelend publiek in de binnensteden. Klanten verwachten tegenwoordig eenzelfde shopervaring of het nu gaat om een aankoop via het internet, het mobiele kanaal of de fysieke winkel. Daar hoort bij dat men ook op eenzelfde voorkeurswijze wil betalen.
Shoppen wordt weer een feestje
In alle winkels van OPEN32 is het voor klantkaarthouders vanaf deze week mogelijk om, op vertoon een geldig identiteitsbewijs de kledingaankopen in de winkel achteraf te betalen. “Shoppen wordt weer een feestje, zoals het bedoeld is” zegt Menno Dings, Marketing Manager van de B32 Groep. “De toekomst van retail draait om persoonlijke aandacht en service: Achteraf betalen is een extra service voor onze klant. De klant wordt beloond voor zijn loyaliteit aan onze winkels, kan eenvoudig zijn aankopen doen en achteraf betalen binnen de gestelde betaaltermijn. Daarnaast kunnen wij met achteraf betalen zorgen voor een betere omzetspreiding.”
Achteraf betalen blijft vernieuwen
AfterPay verzorgt voor meer dan 3.500 webshops en platformen in de Benelux het achteraf betalingsverkeer. Hierbij voert AfterPay het complete factuurtraject naar de klant uit. Klanten van OPEN32 ontvangen binnen twee weken na aankoop een digitale factuur, vervolgens geldt voor deze factuur een betaaltermijn van 14 dagen. Al meer dan 1,5 miljoen Nederlandse consumenten maken regelmatig gebruik van de betaalmethode AfterPay om online aankopen na ontvangst te betalen.
“Wij zien onszelf niet langer als een internetbetaalmethode, maar als een volwaardige achteraf betaaloplossing voor de consument, onafhankelijk van welk retailkanaal de consument zijn of haar aankoop doet. In 2015 zal AfterPay meer omni channel concepten lanceren met diverse landelijke retail ketens om op deze wijze de groeiende groep consumenten die gebruik maakt van de betaalmethode AfterPay ook in de fysieke winkels te servicen.”, aldus Stefan van den Berg (Oprichter en CEO AfterPay).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.