Industry Wire

Geplaatst door Acorel

Acorel verbreedt CX-activiteiten met overname Proxcellence Nederland: “Meer waarde voor de business”

’s-Hertogenbosch, 3 mei 2021 – Customer Experience-specialist Acorel heeft op 29 april 2021 Proxcellence Nederland overgenomen. Met de overname van de SAP Business Technology Platform expert breidt Acorel haar Customer Experience activiteiten verder uit. Proxcellence brengt Acorel kennis en expertise in het integreren en ontsluiten van data en informatie voor business intelligence in CX-processen.

Proxcellence Nederland is opgericht in 2015 en gespecialiseerd in integratie en het creëren van gezonde datastromen die waarde toevoegen aan de business. Dat doet het bedrijf door inzet van de laatste innovatieve en intelligente technologieën van het SAP Business Technology Platform (SAP BTP). Proxcellence is onder meer bekend van de ‘UV Radar’ app van KWF Kankerbestrijding en de app ‘Dat ben ik’ van Alzheimer Nederland. Beide apps zijn tot stand gekomen in samenwerking met SAP Nederland. Proxcellence Nederland gaat verder onder de naam Acorel Technology. De Belgische en Luxemburgse onderdelen van Proxcellence vallen buiten de overname en blijven zelfstandig bestaan onder hun eigen naam.

Waardecreatie
Taco Schallenberg, directeur van Acorel: “Met de overname van Proxcellence zetten we onze volgende stap in sales, service, marketing en commerce. Door data intelligent te integreren in bedrijven met het SAP Business Technology Platform, creëren we waarde voor de business. Zo ontwikkelt Acorel zich door als vooraanstaand Customer Experience partner voor innovatieve organisaties. We zijn erg blij met de technologie- en integratie-expertise van onze ervaren collega-specialisten van Proxcellence. In het verleden hebben we de kennis van Proxcellence al tijdens verschillende projecten mogen ervaren. Die expertise willen we ook in de toekomst optimaal inzetten.”

Klantvoordeel
Guido Koopman, Managing Partner bij Proxcellence en Igor Mitrovic, Managing Director bij Proxcellence zien in de overname voordelen voor klanten van zowel Acorel als Proxcellence: “Acorel helpt waarde creëren op het gebied van data-excellence, procesintegratie en extensies binnen Customer Experience bedrijfsapplicaties. Klanten van Proxcellence krijgen het volledige SAP Customer Experience-portfolio en managed services tot hun beschikking. Gezamenlijk zijn we in staat om waarde voor de business te creëren met een sterke focus op de eindklant.”

Intelligent Enterprise combinatie
Raymond Schröder, Director Midmarket en Partner Ecosystem voor SAP Nederland: “Acorel en Proxcellence zijn twee gespecialiseerde SAP partners. Ze zijn elk succesvol op hun eigen terrein en daarnaast vullen ze elkaar aan. Ik twijfel er niet aan dat de combinatie van de twee bedrijven succesvol zal zijn. Samen kunnen ze klanten nog beter helpen transformeren tot Intelligent Enterprises om hun winstgevendheid, veerkracht en verduurzaming te bestendigen voor de toekomst.”

Over Acorel
Acorel is expert op het gebied van sales, service, marketing en commerce. Als betrokken partner helpt Acorel organisaties hun klantbeleving te verbeteren. Van advies tot uitvoering, met pragmatisch verandermanagement en toegankelijke oplossingen. Acorel is de grootste SAP Gold Partner in Nederland op het gebied van customer experience. Het bedrijf is gevestigd in ’s-Hertogenbosch en Alkmaar, en werkt onder meer voor Royal Swinkels Family Brewers, NCOI, ForFarmers en Plieger.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht