Aimy digitaliseert coronagesprek voor kappers

Aimy heeft naar aanleiding van de overheidsrichtlijnen voor kappers het coronagesprek gedigitaliseerd voor kappers via whatsapp. De eerste salon die hier gebruik van gaat maken is D01. Dennis van D01 salons in Amsterdam gaat vanaf maandag 11 mei al zijn klanten informeren via whatsapp over de corona richtlijnen. 24 uur voor de start van de afspraak in zijn salon wordt er gevraagd of de klant en/of huisgenoot ziekte verschijnselen vertonen. Indien dit het geval is zorgt de whatsapp tool ervoor dat de klant automatisch wordt verplaatst naar een later tijdstip. Ben je kerngezond, dan wordt je van harte welkom geheten in de salon.
Werken volgens de overheid richtlijnen in alle hectiek
Naast de strikte hygienemaatregelen dient een kapper ‘triage’ te gaan doen door hun klanten te vragen of ze geen coronaklachten hebben, net als hun huisgenoten. “Om de maatregelen van de overheid mogelijk te kunnen maken, en mijn personeel zo goed mogelijk veilig te stellen was ik genoodzaakt om een nieuwe manier van communiceren op te zetten. Voor mij was het van belang dat het persoonlijk en automatisch gaat.”
Automatisch het corona gesprek versturen
De whatsapp tool stuurt een bericht vanuit de salon waar allereerst wordt gevraagd of een klant corona klachten heeft. Vervolgens helpt de tool de klant om de afspraak te verplaatsen of de afspraak te laten staan. De berichten worden automatisch 24 uur van te voren verstuurd naar de klant. De whatsapp tool wordt mogelijk gemaakt door Aimy kapperssoftware en kan worden gebruikt door elke salon. Ongeacht het software pakket wat wordt gebruikt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.