Alphabet kiest voor Mediaplus Netherlands

AMSTERDAM — Mobiliteitspartner Alphabet Nederland, onderdeel van BMW Financial Services Nederland, heeft na een uitvoerig pitchtraject gekozen voor Mediaplus Netherlands, onderdeel van Serviceplan Group. Het bureau won de pitch voor Media (buying) en is verantwoordelijk voor de strategie, planning en inkoop van digitale media met een focus op Performance.
Alphabet is opgericht in 1997 als divisie van de BMW Group. Met het hoofdkantoor in München wordt de organisatie in meer dan 30 landen wereldwijd vertegenwoordigd als toonaangevende mobiliteitspartner. Alphabet Nederland heeft de ambitie om de #1 partner in mobiliteit te worden met duurzaamheid, innovatie en flexibiliteit als belangrijkste pijlers. Mediaplus Netherlands is betrokken als strategisch partner voor digitale media om (duurzame) mobiliteit vooruit te helpen met een digital first strategie en te transformeren in een data driven organisatie. Greo Belgers, CMIO Alphabet Nederland: ‘’Wij zijn voortdurend bezig onszelf te verbeteren en opnieuw uit te vinden om mobiliteit écht verder te brengen. Daar hoort een sterke partner bij, die we nu hebben gevonden in Mediaplus”.
Serviceplan Group Netherlands was al het vaste bureau van BMW Group en breidt de dienstverlening hiermee uit. Menno Westinga, Managing Director Mediaplus Netherlands: “Wij zijn erg blij dat we Alphabet als klant mogen verwelkomen. De uitgesproken ambitie van Alphabet zowel op het gebied van marktpositie, als in innovatie en duurzaamheid passen perfect bij de visie en ambitie van Mediaplus. We kijken ernaar uit om samen met Alphabet te werken aan de ambities voor de komende jaren.”
Mediaplus Netherlands is onderdeel van Serviceplan Group Netherlands. Meer informatie op: www.mediaplus.nl
————————————————————————————————————
Noot voor de redactie:
Neem voor meer informatie contact op met Féline van der Linde: f.vanderlinde@house-of-communication.com
Over Mediaplus Netherlands
Mediaplus Netherlands biedt in Nederland innovatieve en creatieve media-oplossingen met een strategische resultaatgerichte aanpak. Deze wordt ondersteund door een eigen researchafdeling voor markt-, merk-, en mediaonderzoek waar specifieke insights en mediaeffectiviteit tooling worden ontwikkeld. Dat doet Mediaplus als onderdeel van de Serviceplan Group met één missie: Building Best Brands. Wereldwijd telt Mediaplus meer dan 3.000 medewerkers en is actief vanuit 44 locaties. Mediaplus Netherlands werkt onder meer voor merken als HORNBACH, De’Longhi, C&A, KWF en Unique. Mediaplus is in 1983 in München opgericht als een dochteronderneming van Serviceplan, samen de Serviceplan Group. www.mediaplus.nl
Over BMW Financial Services Nederland
BMW Financial Services Nederland B.V. is een dochteronderneming van BMW AG en biedt premium financiële en mobiliteitsdiensten middels leasing, financiering, verzekering en diverse andere mobiliteitsoplossingen. Onder BMW Financial Services Nederland B.V. vallen de labels BMW Financial Services, MINI Financial Services en Alphabet. Met deze verschillende labels spelen we in op de voortdurend veranderende mobiliteitswensen van onze klanten waarbij duurzaamheid en een ultieme (digitale) klantbeleving centraal staan. De groep beheert een totaal wagenpark van 130.000 auto’s en is daarmee een top 3 speler op de Nederlandse markt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.