Amplifon – Beter Horen – kiest voor CARAT als mediapartner voor Europa
Na een pitch met meerdere bureaus, heeft Amplifon, wereldleider op het gebied van gehooroplossingen en -diensten, CARAT als mediabureau aangewezen voor de Europese markt. CARAT wordt verantwoordelijk voor de strategie, planning en inkoop van de mediacampagnes op alle verschillende communicatiekanalen in de Europese landen waar Amplifon actief is (met uitzondering van Polen en Hongarije).
De keuze voor één bureau voor Europa is gemaakt om centralisatie en verdere professionalisering op de gebieden marketing, reclame en klanteninsights mogelijk te maken.
Chiara Fracassi, Directeur Corporate Value Proposition bij Amplifon: “Met deze aanpak streven we naar een verhoogde impact van onze communicatie, die met name persoonlijker, relevanter en innovatiever dient te worden.”
De continue aanwezigheid van Amplifon in Europa wordt verder versterkt dankzij de strategische en operationele ondersteuning van CARAT. Sinds 2015 heeft het bedrijf geïnvesteerd in de implementatie van nieuwe marketing- en communicatiestrategieën. Dit heeft in 2016 geresulteerd in uitstekende resultaten op het gebied van naamsbekendheid en merkoverweging voor de merken van Amplifon. In Nederland bestaat Amplifon uit de merken Beter Horen, Comfoor en EmiD.
Denis van Leeuwen, Chief Strategy Officer van CARAT Nederland, voegt eraan toe: “Amplifon beweegt zich in een markt die op veel onderdelen – nieuwe technologieën, nieuwe doelgroepen, nieuwe concurrenten – in beweging is. Het is een prachtige uitdaging ervoor te zorgen dat Amplifon z’n leidende positie in deze dynamische markt behoudt en uitbouwt.”
Pamela Slettenaar, Marketing Director Amplifon: “Met onze merkportfolio hebben we grote ambities. Deze nieuwe samenwerking tussen Amplifon en Carat gaat ons zeker helpen in het verwezenlijken van onze doelstellingen om Beter Horen als merk sterker op de kaart te zetten. “
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.