Industry Wire

Geplaatst door HPB (Het PR Bureau)

Arla Foods kiest HPB (Het PR Bureau) voor al haar merken

Amsterdam, 23 maart 2021 – De Zweeds-Deense zuivelcoöperatie Arla Foods heeft na een uitgebreid selectietraject gekozen voor HPB (Het PR Bureau) als partner voor de marketing / brand PR activiteiten in Nederland. Het creatieve bureau voor earned marketing en reputatie gaat de komende drie jaar met de merken van Arla Foods aan de slag op duurzaamheidsvraagstukken en merkcommunicatie.

Creativiteit en purpose
Arla Foods wil zuivel maken zonder negatieve impact op het klimaat. Het bedrijf heeft de ambitie om in 2030 30% van haar uitstoot gereduceerd te hebben en in 2050 volledig netto klimaatneutraal te zijn. Voor de komende jaren wil Arla Foods met haar merken Apetina, Arla, Castello, Melkunie en Lurpak inzetten op zowel duurzaamheidsthema’s als spraakmakende creatieve purpose campagnes. Om nu al toe te werken naar deze duurzaamheidsmissie van Arla Foods trekt Arla samen met HPB op voor de lifestyle- en influencerbenadering rondom Arla Biologisch klimaatneutraal: de eerste klimaatneutrale biologische zuivel van Nederland. Hiervoor reduceert Arla Foods op verschillende onderdelen in de keten de uitstoot van broeikasgassen. Daarnaast compenseert de zuivelcoöperatie alle broeikasgassen van Arla biologisch klimaatneutraal van koe tot koelkast.

Tjalke Bredenoord, Marketing Manager Arla: “Vanuit Arla Foods waren we op zoek naar een nieuwe partner die de groei van onze merken verder kan versterken met passende brand PR activiteiten. We hebben voor HPB gekozen omdat we in hen een perfecte combinatie vinden van strategie, creativiteit en purpose.”

Jacqueline Bosselaar, CEO en oprichter van HPB: “Wij zijn ontzettend trots dat we aan de slag mogen voor alle merken van Arla Foods. De vraag en de richting die zij op willen gaan als zuivelcoöperatie past goed bij de weg die we vanuit HPB ook zijn ingeslagen. Wij kijken er naar uit om samen met Arla Foods de aandacht te verdienen voor de verschillende merken en haar maatschappelijk relevante boodschap.”

Zuivel sinds 1880
Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie met 9.400 melkveehouders in 7 landen: Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Arla Foods is sinds 2009 gevestigd in Nederland en heeft als missie om het makkelijker te maken voor mensen om gezonder te leven, dankzij goede voeding. Arla Foods is de grootste producent van biologische zuivel in de wereld en is ook in Nederland marktleider.

— EINDE PERSBERICHT —

Over HPB (Het PR Bureau)
HPB (Het PR Bureau) is een progressief creatief bureau voor earned marketing en reputatie. Het bureau werkt aan thought leadership voor organisaties en merken en creëert en verspreidt verhalen die deelbaar en verbindend zijn in de vorm van onder andere content, communicatie, branding, PR, social media, influencer marketing en crisis management. Het team bestaat uit 35 ervaren corporate en marketing PR-professionals, creatieven, strategen en data-experts. HPB gelooft in een earned first aanpak, waarbij alles primair gericht is op het verdienen van aandacht, desgewenst versterkt met paid, social en owned kanalen. Lange termijn relaties staan centraal; het bureau werkt nauw samen met een zorgvuldig opgebouwd internationaal netwerk van captains of industry, influencers, politici, journalisten, contentspecialisten, ondernemers én klanten. www.hpbagency.com / www.hetprbureau.nl

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht