Atos integreert Espressive Barista AI in Digital Workplace-platform voor betere gebruiksondersteuning
![](https://www.emerce.nl/content/uploads/2020/05/Atos.png)
Amsterdam, 4 februari 2025 – Atos integreert de GenAI-gedreven Conversational Agent Espressive Barista in haar Digital Workplace Experience Engagement-platform. Dit stelt werknemers in staat om 24/7 gepersonaliseerde IT-ondersteuning te ontvangen via elk kanaal en apparaat.
Werknemers verwachten steeds meer van IT-ondersteuning: hyperpersonalisatie, toegankelijkheid en directe oplossingen zijn de norm geworden. De samenwerking tussen Atos en Espressive stelt medewerkers in staat natuurlijke conversaties aan te gaan met een digitale assistent die functioneert op basis van GenAI. Espressive Barista Conversational AI helpt eerstelijns supportmedewerkers 24/7 en automatiseert taken om de oplostijd (MTTR) te verkorten. Dit geeft supportteams meer ruimte om complexere problemen aan te pakken.
Sinds Atos en Espressive hun samenwerking een jaar geleden startten, zijn meer dan 200.000 Barista-licenties geactiveerd. Bij klanten van Atos wordt inmiddels ruim de helft van alle IT-verzoeken afgehandeld met conversationele AI. Dankzij deze positieve resultaten breiden klanten Barista nu uit van IT naar HR en andere afdelingen.
Door de mogelijkheden op het gebied van conversational AI en de geavanceerde automatisering van Espressive Barista in te bouwen, zet Atos een nieuwe stap met het personaliseren van diensten die worden geleverd door haar Digital Experience Engagement-platform. Met deze stap geeft zij invulling aan haar missie om een mensgerichte digitale werkplek te bouwen, die is gericht op het optimaliseren van de gebruikerservaring, het minimaliseren van downtime en het verbeteren van de prestaties van werknemers. Daarnaast toont het ook het vermogen van Atos aan in het integreren van AI-technologieën en het automatiseren van workflows om op de werkplek intuïtieve, naadloze diensten te bieden.
Dankzij de samenwerking kunnen Atos-klanten snel een AI-gedreven virtuele agent inzetten voor hun medewerkers. Barista maakt gebruik van hoogwaardige technologie, inclusief kant-en-klare automatiseringen, zoals het resetten van wachtwoorden en retrieval augmented generation, om relevante kennis die in organisaties aanwezig is te achterhalen en een veilige toegang te bieden tot antwoorden die live via het web ontsloten kunnen worden. Dit resulteert in een hogere productiviteit en een betere gebruikerservaring.
“We waarderen de positieve feedback van onze klanten over onze samenwerking met Espressive, omdat we ernaar streven steeds meer mensgerichte digitale werkplekplatforms te ontwikkelen die worden ondersteund door de juiste processen en technologieën. Met de Gen-AI conversatiemogelijkheden van Espressive lossen medewerkers IT-uitdagingen sneller op, besparen ze tijd en kunnen ze zich richten op hun belangrijkste taken,” zegt Leon Gilbert, Senior Vice President Digital Workplace van Atos.
“Bij Espressive geloven we dat een succesvolle digitale werkplek draait om directe, intuïtieve en gepersonaliseerde ondersteuning aan werknemers via conversatie-ervaringen die moeiteloos aanvoelen. Dankzij onze samenwerking met Atos combineren we Conversational AI met Atos’ innovatieve Digital Workplace-platform, waardoor werknemers wereldwijd productiever en tevredener zijn. Samen herdefiniëren we hoe IT-ondersteuning werkt door traditionele uitdagingen om te zetten in naadloze oplossingen,” vertelt Pat Calhoun, CEO en oprichter van Espressive.
Atos biedt end-to-end employee experience-oplossingen door middel van digitale samenwerkings- en productiviteitstools, in combinatie intelligente customer care services. In maart 2024 positioneerde Gartner Atos voor het achtste achtereenvolgende jaar als leider in het 2024 Magic Quadrant voor Outsourced Digital Workplace Services (ODWS).
***
Over Atos
Atos is wereldwijd toonaangevend in digitale transformaties met een pro forma jaaromzet van meer dan 10 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 82.000 collega’s in 69 landen. Atos is de Europese leider in Cloud, Cybersecurity en High Performance Computing. Zij vervult een voortrekkersrol bij het aanbieden van end-to-end op maat gesneden diensten en producten die zijn gericht op CO2-reductie en richt zich op veilige en duurzame digitale transformaties voor haar klanten. Atos is als SE (Societas Europaea) genoteerd op Euronext Parijs.
Het is de missie van Atos om mede vorm te geven aan de toekomst van informatietechnologie. Haar expertise en diensten ondersteunen de ontwikkeling van kennis, onderwijs en onderzoek gebaseerd op een multiculturele aanpak en dragen bij aan wetenschappelijke en technologische excellentie. Wereldwijd stelt de Groep haar klanten, medewerkers en burgers in staat op een bewuste en duurzame manier te leven, werken en zich te ontwikkelen in een veilige informatieomgeving.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.