Azerion versterkt z’n Engelse en pan-Europese aanwezigheid in digitale advertising en uitgevers-oplossingen met de aankoop van Collective Media Europe van TI Media.
Azerion versterkt z’n Engelse en pan-Europese aanwezigheid in digitale advertising en uitgevers-oplossingen met de aankoop van Collective Media Europe van TI Media.
Dit is de tiende aankoop van Azerion dit jaar, waarmee het bedrijf stevig op monstergroei koers blijft om een belangrijke tech-speler te worden in de media en entertainment business.
“Collective is een perfecte match met onze doelen,” zegt Sebastiaan Moesman, Chief Revenue Officer van Azerion. “Door hun expertise in tech, content en data voor uitgeverijen en adverteerders kan het bedrijf direct geïntegreerd worden in het bestaande Azerion ecosysteem.”
De aankoop levert een aantal prestigieuze klanten op en een uitbreiding van Azerion in creatieve digitale advertising oplossingen in Engeland en de pan-Europese markten. Klanten zijn onder andere Coca-Cola, Huawei, Heineken, Mars, Microsoft, Samsung, Sony, Tesco, Unilever, Vodafone en VW.
“We werken extreem nauw samen met onze klanten om de beste digitale advertising campagnes te bieden,” zegt Dominic Woolfe, MD van Collective. “Ik ben verheugd om de Azerion business in Engeland te gaan leiden en iets nieuws en innoverends te bieden aan onze klanten.”
Collective Media Europe is al leider in het leveren van geïntegreerde digitale merkcampagnes. De aankoop door Azerion geeft klanten nu toegang tot grotere, geavanceerdere datamiddelen.
“Collective is een prijswinnend bureau, algemeen erkend als één van de besten in het vak,” zegt Sebastiaan Moesman. “Voor ons zijn zij echter veel meer dan dat. Hun gedachte over de onderlinge band tussen consumenten, adverteerders en uitgeverijen is gelijk aan die van ons. Dit betekent dat de twee bedrijven naadloos integreren om zo iets nog groters en beters te creëren.”
Sam Finlay, Chief Revenue Officer bij TI Media voegt daaraan toe: “Ik wil Collective Europe graag bedanken voor alles wat ze bereikt hebben als onderdeel van TI Media. Het getalenteerde team heeft bijgedragen aan prijswinnende campagnes voor onze klanten en ongetwijfeld een belangrijke rol gespeeld in onze herkenbaarheid als de nummer één digitale media partij in de laatste twee IPA onderzoeken. Echter, als thuisbasis voor de business, is Collective Europe beter afgestemd met Azerion. We wensen ze veel geluk voor de toekomst en zijn van plan een hechte relatie en samenwerking te behouden voor aankomende activiteiten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.